Spěšný vlak smetl dodávku, její řidič utrpěl středně těžká zranění.
„Jednalo se o poranění hrudníku a zad, pacienta sanitka převezla na urgentní příjem olomoucké fakultní nemocnice," sdělil mluvčí Zdravotnické záchranné služby Pavel Vysloužil. Spolujezdec z dodávky vyvázl bez úrazu.
Na místě zasahovali hasiči. Z vlaku, který mířil z Jeseníku na Zábřeh, evakuovali pětadvacet lidí.
„Cestující pěšky přešli na nedalekou vlakovou zastávku, kde počkali na náhradní dopravu," uvedl mluvčí hasičů Zdeněk Hošák.
Nehoda uzavřela frekventovanou trať téměř na tři hodiny.
„Celkem pět vlakových spojů bylo nahrazeno autobusy," informovala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
Inspekce: Signalizace fungovala
Okolnosti nehody s ohledem na probíhající vyšetřování policie neupřesnila, podle všeho ale zřejmě dodávka zamířila na přejezd ve chvíli, kdy na blížící se vlak upozorňovala červená světla a zvukové znamení.
Podle snímků z místa havárie lokomotiva zřejmě zachytila zadní část vozu, která je nejvíce poškozená, náraz pak odhodil dodávku stranou.
Strojvedoucímu se podařilo soupravu zastavit tři sta metrů od místa kolize.
Na místě prováděla šetření také Drážní inspekce, která přesedevším zjišťovala funkčnost zabezpečovacího zařízení i rozsah škod.
„V době nehody byla výstražná signalizace v provozu. Škoda na lokomotivě činí padesát tisíc, na šedesát tisíc přijde oprava poškozené trati," konstatoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Výhledu brání protihluková stěna
Železniční přejezd v Nové ulici, který se nachází jen kousek od vlakové zastávky, není opatřen závorami ale pouze světly a zvukovou signalizací.
Několik nehod se zde již v minulosti stalo, když motoristé červenou přehlédli.
Výhledu navíc řidičům brání protihluková stěna, přijíždějící vlak motoristé nemají šanci vidět.
Spoléhat tak musejí jen na to, že světla jsou v pořádku.
Podle místních ale řada lidí na červenou jezdí, někdy na varovná světla nedbají ani chodci.
Vedení obce se již před lety snažilo přesvědčit Správu železniční dopravní cesty, že přejezd v Nové ulici i vedlejší v ulici 1. máje by bylo vhodné lépe zabezpečit. Správce trati jim ale nevyhověl.
„Jsem přesvědčen o tom, že pokud by tam závory byly, žádné nehody by se nestaly. Je to sice vina řidiče, pokud červenou přehlédne, ale stává se to. Lidé často spěchají nebo jsou roztržití. Přejezdy v centru obce by závory mít rozhodně měly, koleje vedou přes velmi frekventované komunikace," řekl starosta Postřelmova Jaroslav Nimrichtr.
Dodal, že se Správou železniční dopravní cesty chce opět jednat. Naposledy vedení obce kvůli závorám správce trati urgovalo v roce 2012, kdy se v Nové ulici staly dvě nehody krátce po sobě.
Nehody na přejezdech v centru Postřelmova
31. ledna 2011
Šestasedmdesátiletá důchodkyně přecházela přejezd ve chvíli, kdy svítila červená světla. Seniorka se přes koleje stačila dostat, ale rychlík, který mířil z Brna do Jeseníku, zachytil její kolečkovou tašku. Kolizi naštěstí odnesla pouze taška, rychlík ale nabral velké zpoždění.
12. ledna 2012
Řidič osobního auta se v Nové ulici střetl s vlakem mířícím ze Šumperku do Nezamyslic. Ani tentokrát se nikdo nezranil, ale doprava na trati stála několik hodin.
8. února 2012
Vlak na stejném místě smetl osobní automobil, jehož řidič červená světla přehlídl. Devětapadesátiletý motorista se těžce zranil, z trosek vozu ho museli vyprostit záchranáři. Ve voze cestoval sám, ale podle zasahujících hasičů by spolujezdci zřejmě nepřežili. Škoda na lokomotivě a trati dosáhla skoro půl milionu korun.
11. března 2015
Spěšný vlak odhodil dodávku, která vjela na koleje v Nové ulici na červenou. Řidič utrpěl středně těžká zranění, spolujezdec vyvázl bez újmy. Nehoda na trati zastavila dopravu skoro na tři hodiny.