„K ohrožení jiných vlaků ani cestujících nedošlo, nevznikla ani žádná hmotná škoda. V těchto případech je většinou příčinou selhání strojvedoucího. Zda tomu tak bylo, ukáže až další vyšetřování," řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Vlak kvůli vyšetřování zůstal stát na místě. „Cestující ze spěšného vlaku se za asistence vlakového doprovodu přesunuli opatrně do autobusu, který je přepravil do Šumperka. Náhradní autobusová doprava pak do vyšetření události jela i místo jednoho osobního vlaku z Jeseníku do Šumperka," sdělila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Další spoje České dráhy odklonily přes Postřelmov.

Spěšný vlak odjel z místa události až kolem čtvrt na deset dopoledne. Do Bludova s ním se tříhodinovým zpožděním dorazila i skupinka studentů, kteří jeli do školy a ve vlaku zůstali. „Řekli nám, že vlak podklouzl na listí a nestihl zabrzdit," nastínili možnou příčinu události studenti.

Dvě podobné události se staly v loňském roce mezi Postřelmovem a Zábřehem. V polovině prosince odjel strojvedoucí osobního vlaku ze Šumperka do Zábřehu z Postřelmova, přestože měl na semaforu Stůj. V protisměru v tu dobu jel osobní vlak. Soupravy zastavil dispečer ze Šumperka pomocí nouzového tlačítka, takzvaného generálního stopu.

Prakticky stejný případ se stal na tomtéž místě už na konci letních prázdnin. Strojvedoucí rychlíku ze Šumperka do Brna projel kolem návěsti Stůj v Postřelmově směrem k Zábřehu. V protisměru v tu dobu jel osobní vlak. Také v tomto případě se podařilo srážku odvrátit pomocí generálního stopu.