Ve složitých meteorologických podmínkách uletěli piloti v klubové třídě sedm a v kombinované třídě devět platných disciplín. Aby bylo mistrovství platné, musí být disciplíny nejméně čtyři.

V klubové třídě určené pro starší, méně výkonné kluzáky vybojoval mistrovský titul Roman Mraček z Aeroklubu Plzeň-Letkov. „V poli jsem tentokrát seděl jen jednou - u Žamberka. Chybělo mi 500 metrů výšky, abych mohl doletět zpět na letiště,“ řekl Mraček. Ttřídu kombi vyhrál Tomáš Rendla ze Zbraslavi. Ten si na závod přivezl vůbec největší větroň - jeho Orchidej modrého nebe, motorizovaný kluzák ASWBLE 22, má rozpětí křídel 26,52 metru.

„Z pohledu závodníků byly plachtařsky nejvydařenějšími oba soutěžní pátky. 25. května doletělo do cíle na letiště osmačtyřicet větroňů, 1. června dosedlo na plochu pětačtyřicet závodníků. Naopak 24. května ulétly celou trať jen čtyři kluzáky, ostatní piloti dolétli buď s pomocí motoru, nebo seděli po východočeských a polských polích,“ řekla mluvčí závodu Eva Maixnerová. Dodala, že transportní vozidla se vracela do Šumperka zpět se složenými větroni dlouho do noci.

Vůbec nejvyšší průměrné rychlosti dosáhl Tomáš Rendla – 131 kilometrů v hodině. Ve třídě kombi také uletěl nejdelší trať – 484 kilometrů. V klubové třídě měřila nejdelší trať 405,3 kilometru a zdolali ji tři piloti.

V každé třídě soutěžil manželský pár: V klubové to byli Dana a Ivan Novákovi z Ústí nad Orlicí. Ivan obhajoval loňský titul mistra republiky a letos vybojoval bronz, jeho manželka se stala pro letošní rok mistryní republiky v plachtění žen. Spokojen s výkony plachtařů byl trenér reprezentace Petr Krejčiřík.

„Reprezentanti potvrdili své kvality, obsadili přední místa. Letos vyjíždí na mistrovství Evropy i světa v různých třídách 28 reprezentantů,“ řekl trenér.