Proč ta změna?

„Je třeba do seriálu doplňovat nové tratě, abychom nejezdili pořád na stejných místech,“ vysvětlil ředitel šampionátu Ondřej Nachtigall.

Mohelnický a šternberský okruh se v mnoha ohledech hodně liší. Mohelnická trať je kratší a jsou na ní prudká stoupaní a klesání, kdežto ve Šternberku je okruh delší.

„V Mohelnici je to hodně technické, pořád nahoru dolů. Také je tady jiné bláto. Pro diváky to ale bude příjemná změna, protože se jede na jednom místě a na trati je lepší zázemí,“ porovnával Nachtigall.

Posádky však budou nadále zdolávat náročný terén. Na víkend jsou navíc hlášeny dešťové přeháňky, takže bláto nebude chybět.

„V Mohelnici jsme už před několika lety jeli. Tentokrát jsme ale trať otočili, aby se nejelo do tak prudkých stoupání. Okruh je z poloviny rychlý a z druhé technický,“ charakterizoval ředitel závodu trať.

Pořadatelé zatím přesně neznají startovní listinu, ale věří, že nebudou chybět účastníci legendární Rallye Dakar.

„Konkrétní jména po mně zatím nechtějte. Není jisté, kdo přijede, ale někteří účastníci Dakaru by startovat měli,“ dodal Nachtigall.

Mohelnickým závodem odstartuje osmidílný šampionát, který v polovině června zavítá i do Přerova.

„Velkým lákadlem je nová kategorie aut do jednoho litru. Novinky jsme připravili i v motorkách a čtyřkolkách. Tyto změny by měly přilákat nové posádky,“ slibuje si Nachtigall.

Další změny se týkají technického zabezpečení.

„Máme novou časomíru a sledování vozů, na které můžeme dohlížet na celé trati. Jezdec tak může v nouzi upozornit na možné nebezpečí,“ poznamenal Nachtigall.

tabulka