Velká cena Mohelnice truck trial 2009 navazuje na tradici závodů nákladních vozů v terénu v Mohelnických lomech, které se tu konají pravidelně od roku 1999. Za tu dobu se tu pořádaly závody mistrovství České republiky, mistrovství Evropy či v posledních letech Extrém truck trial show. Tyto závody pořádali různí organizátoři z jiných regionů ČR ve spolupráci s AMK Mohelnice. Letos poprvé jsou hlavními po-řadateli AMK Mohelnice v AČR a Agenas team Javorník.

Velká cena Mohelnice truck trial 2009 je zařazen do seriálu závodů mistrovství České republiky v truck trialu. Naposledy se v Mohelnici jel závod započítávaný do mistrov-ství republiky v roce 2002. Pořadatelé tak chtějí vrátit do Mohelnice mistrovský zá-vod, který je zárukou účasti opravdových mistrů truck trialu.

„Přijet by měl například loňský mistr Evropy Bohouš Čáp na Avii nebo Ruda Korytář několikanásobný mistr republiky,“ uvedl pro Deník Oldřich Janků, sportovní ředitel závodu.

Velká cena Mohelnice Truck Trial 2009 je nejenom významnou sportovní, ale i společenskou akcí. Oba dva dny bude provázet bohatý doprovodný program, atrakce a soutěže pro děti, předváděcí akce zemědělské techniky a prodejců osobních automobilů. Mimo jiné bude k vidění dynamická ukázka zásahové jednotky věznice Mírov. Součástí doprovodného programu bude i F1 Ferrari show - simulátor jízdy vozu formule 1, na kterém se bude jak v sobotu, tak v neděli závodit o nejrychlejšího jezdce z řad diváků.

Trial patří mezi diváky k nejatraktivnějším disciplínám. Je svým charakterem obdobou motocyklových šlapačových soutěží. Trialové závody nejsou závody na plný plyn, nejde totiž o rychlost, ale závody aut v abnormálně náročném terénu na pokraji tech-nických možností vozů, popírající fyzikální zákony. Při jízdě se klade důraz na zručnost, cit, přesnost a odhad. Vyžaduje to velkou dávku odvahy a přemýšlení. Vlastní jízda probíhá v uzavřené sekci, kde jsou postavená branková pole – branky, u kterých je dán směr průjezdu.

Pořadí průjezdu jednotlivých branek není určeno a záleží na posádce, jakou trasu si zvolí. Vlastní jízda je bodována, a tak si posádky připisují trestné body za změnu směru jízdy, dotyk brankové tyče, zlomení brankové tyče, neprojetí brankového pole apod. Vyhrává ten, kdo nasbírá nejméně trestných bodů.

„Očekáváme, že v sobotu dorazí kolem čtyř tisíc diváků, zatím máme rekord čtrnáct tisíc lidí za víkend,“ uvedl Janků

Program Velké ceny Mohelnice

Sobota 23. května
07:00 – 09:00 technické přejímky závodních vozidel
10:00 slavnostní zahájení závodu za účasti zástupců Olomouckého kraje, města Mohelnice a dalších hostů
10:15 rozprava s posádkami, start závodu do jednotlivých sekcí
18:00 ukončení prvního dne závodu
20:00 večerní kulturní program

Neděle 24. května
09:00 zahájení druhého dne závodu, rozprava s posádkami, start do sekcí
15:00 ukončení závodu v sekcích
15:30 start vloženého závodu do strmého vrchu o pohár Olomouckého kraje
17:00 vyhlášení výsledků závodu za účasti zástupce Olomouckého kraje a zástupce města Mohelnice
18:00 ukončení závodu

Více informací najdete na www.velkacenamohelnice.cz