Hotel funguje tři roky, ale má za sebou teprve první poměrně klidný rok. Nic jste nebudovali, nepřistavovali, není to letos tak trochu nuda?

Tak to ani náhodou! Veškeré úpravy a rozšíření kongresových prostor máme úspěšně za sebou, a tak jsme koncepčně pracovali na kvalitě nabízených služeb a na plánování naší ekonomiky první poloviny příštího roku. Podařilo se nám například zajistit rekordní počet plesů, a to ne ledajakých. Budou to ty nejprestižnější a můžu vás ujistit, že budou mít hodně vysokou kulturní úroveň. Také jsme pilně pracovali na gastronomickém konceptu pro nastávající období.

Narážíte na oblíbené tématické gastrovečery, na nichž se pravidelně schází stovky lidí?

Nejen na ně. Navazujeme na spolupráci s kuchařem Emanuellem Ridim. Chystáme večery s držitelem dvou michellinských hvězd a šéfkuchařem našeho madridského NH hotelu Oscarem Velascem. Jsem přesvědčený, že veřejnost se má na co těšit. Také jsme letos vylepšili model žážitkového vaření se šéfkuchařem našeho hotelu Petrem Zučkem, které pravidelně pořádáme ve spolupráci se společností Algraf media.

V Olomouci se ale za poslední dva roky zvedla i úroveň konkurence. Není už na místní poměry kongresových hotelů poněkud mnoho?

Olomouc má v této době potenciál stát se kongresovým městem se vším všudy. Každý zákazník si má možnost vybrat to své. Z kongresů má prospěch celý region, přijíždějí návštěvníci, vyrážejí do centra, utrácejí peníze. To je přece pro město dobře.

To nemáte obavu, že byste přišli o zákazníky?

Zatím vůbec ne. Oproti konkurenci nabízíme za podobnou cenu daleko vyšší standard. Pokoušíme se individuálně každému zákazníkovi vytvořit nabídku na základě jeho potřeb a možností. Veškeré průběžné investice do hotelu jsou vždy velmi promyšlené. Chceme jít s dobou a neustále naše zákazníky nečím překvapovat. Nesmíme se stát průměrem na trhu. To je pak problém v každém oboru. Někdy to stojí peníze, někdy velké pracovní úsilí, ale přináší to právě ten zmiňovaný komfort. A to klienti ocení. Máme velmi flexibilní, rozsáhlé kongresové zázemí s tou nejmodernější audiovizulní technikou, a to vše podpořené zajímavým gastronomickým konceptem.

Přistupujete stejně i k požadavkům na komfort ubytování?

Naprosto, většina kongresů pořádaných u nás je vícedenních, ti lidé u nás přespávají a vysokou kvalitu musí mít i jejich nocleh. Kvalitní ubytování je u nás samozřejmostí. Nadstandartní velikost pokoje, jeho vybavení, speciální španělské matrace a bohatá snídaně dělají z přespání v našem hotelu unikátní zážitek.

A je váš hotel zajímavý i pro obyčejného turistu?

Máme výbornou lokaci, je to od nás sedm minut chůze přímo do srdce města, ale přitom přejdete cestu a jste v přírodě. Hotel je propojen podzemním koridorem s centrem sportu a zdraví Omega, které poskytuje podobně nadstandardní služby. Každý ubytovaný od nás dostává možnost využití fitness centra v Omeze zdarma. Jezdí k nám proto lidé, kteří už třeba procestovali půlku světa a teď poznávají vlastní republiku. Znají ten vysoký standard z turisticky zajímavých lokalit a u nás si ho chtějí dopřát také.

Je na přiměřené úrovni také personál hotelu?

S týmem od začátku pracujeme tak, aby měl vysokou úroveň, nastavujeme vysoké nároky. Většinu týmu jsem před otevřením hotelu před třemi lety sám vybíral. Máme minimální fluktuaci, zaměstnance jsme střídali vlastně jen kvůli odchodům na mateřské dovolené. To v oboru nikde neuvidíte. Máme špičkový tým a umíme si toho vážit. Zaměstnanci mohou své pracovní poznatky a nové trendy v branži konzultovat se svými kolegy v sesterských hotelích. Do nich také jezdí na pracovní stáže a bezplatně studují naši firemní NH univerzitu. To je při počtu 386 hotelů, které jsou v naší síti, zajímavý benefit. Proto můžeme být vždy krok před konkurencí.

Jak vám do práce zasahuje vedení sítě NH hotelů?

Dodává nám know – how, značku a na základě čtyřicetiletých úspěšných zkušeností v hotelnictví školí naše zaměstnance. Španělům ale nepatříme. Hotel provozuje olomoucká firma, daně zůstávají ve městě.

Autor: Petr Nechytil