Mezi štikami, které jesenický trh okupují už řadu let, neutonul. Zákazníků do jeho jesenické kanceláře, kterou si před rokem a půl otevřel, přichází stále víc. Láká je výhodná cena opřená o kvalitu a pestrou nabídku. Například jen dveří nabízí sedmnáct set druhů.

Úspěšně podnikat v tomto oboru na Jesenicku, které má jen něco přes dvaačtyřicet tisíc obyvatel a kde se pohybuje deset firem zabývajících se výrobou plastových oken, není snadné. „Když si vezmu reklamní magazín, mám pocit, jako by jej vydaly oknařské firmy. Tady je to dennodenní boj o přežití. Musíte dělat práci tak, aby vás bavila,“ řekl s úsměvem třiatřicetiletý Petr Schenk.

Jen nerad vzpomíná na své začátky. „Seděl jsem a čekal na zákazníky. Bylo to těžké období. Nejhorší bylo překonat nedůvěru lidí,“ uvedl Schenk.
Firma, které šéfuje,mátotiž kořeny v Polsku. Poláci jsou na Jesenicku proslulí. Před lety pronikli na český trh s levnými okny i dveřmi. Jejich kvalita ale byla často zoufalá.

„Poláci si za špatnou pověst mohou sami. Padesát procent stížností bylo oprávněných, a proto já musím dělat alespoň dvakrát lépe a snažit se být taky levný. Podnikání je i o přístupu k lidem. Chovám se stejně, ať ke mně přijde babička kvůli jednomu oknu, nebo dojde zájemce s velkou zakázkou,“ prohlásil Schenk.

Přestože jsou okna, která prodává, vyrobená v Polsku, za jejich kvalitu ručí. „Jsem tady od toho, abych zkrátil zákazníkovi cestu a zároveň pro něj byl zárukou. Okna, která prodávám, mají kanadský profil. Okna jsou komponenty, je to jako stavebnice, a já vybírám ty nejlepší součástky. Například žaluzie upřednostňuji české, na ně Poláci nemají. V roletkách jsou zase výborní Poláci. Když jedu zaměřit okna, snažím se zákazníkovi vyjít vstříc, dát širokou nabídku a zároveň mu dobře poradit, aby byl spokojený,“ dodal Schenk