Současně se bude opravovat první nástupiště, které bude pro cestující taktéž uzavřené.

Pasažéři se k ostatním, již zmodernizovaným, perónům dostanou pouze druhým podchodem, který vede od prostranství před Krajským úřadem do Táborské ulice.

Postupující rekonstrukce na olomouckém hlavním nádraží ovlivní pohyb cestujících na více jak půl roku.

V pátek se uzavře podchod i první nástupiště.

„K ostatním nástupištím se budou cestující dostávat podchodem, který ústí do Táborské ulice. Ten z vestibulu se bude opravovat," řekl Karel Veškrňa ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem téměř dvoumiliardové stavební akce.

Současně se dělníci pustí do přestavby prvního nástupiště. Na olomouckém nádraží se budou pohybovat železničáři, kteří budou cestujícím pomáhat se snadnější orientací a naváděním ke správným stanovištím.

"Mírně delší docházková vzdálenost"

Jak České dráhy tak i SŽDC apelují na cestující, aby bedlivěji sledovali a poslouchali informační systémy o příjezdech a odjezdech vlaků.

„Je také třeba počítat s časovou rezervou, aby jim některý ze spojů neujel. Řízení provozu bude operativní," řekl Marek Illiaš, mluvčí SŽDC.

Lidé budou mít k dispozici vstup do nového podchodu také ze schodiště sousedícího s čekárnou u druhého vchodu do výpravní budovy.

„S ohledem na náročnost rekonstrukce kolejiště a nástupišť na hlavním olomouckém nádraží prosíme všechny cestující, aby byli při výstupech či nástupech a přemístění na jiná nástupiště k sobě vzájemně ohleduplní a počítali s mírně delší docházkovou vzdáleností," dodala Kateřina Šubová.

Na nové peróny vyvezou eskalátory

První nástupiště je poslední perónem, který se bude v rámci olomouckého hlavního nádraží přestavovat. Ostatní už jsou téměř hotová.

Na konci minulého roku stavaři vybudovali zcela nové, ostrovní, nástupiště číslo pět. Poté se pustili postupně do předělávky ostatních.

Podle informací od Jana Travěnce z olomouckého pracoviště SŽDC budou součástí opraveného podchodu a na něj navazujících schodišť také eskalátory.