V prostoru bylo dosud proinvestováno 12 milionů korun.

„Od 2. září začaly přípravné práce pro překládku drážních kabelů. Oproti harmonogramu nemáme žádný skluz,“ uvedl Oto Sedlář, vedoucí investic Městského úřadu Šumperk. Řidiče v sousedství stavby zatím nečeká žádné omezení. Jen od 23. do 27. dubna bude kvůli přepojení a testování mimo provoz signalizace na železničním přejezdu v Žerotínově ulici.

V nejbližší době mohou stavbaři na přednádraží pracovat na podkladních vrstvách parkoviště, retenční nádrži nebo základu cyklověže.

Rekonstrukcí se přednádraží spolu se sousedním autobusovým nádražím promění v moderní dopravní terminál. Součástí lokality bude rozsáhlé parkoviště či odstavné plochy pro autobusy. Chybět zde nebudou moderní informační tabule, chytré lavičky, cyklo věž pro více než stovku kol a další mobiliář. Na autobusovém nádraží, jehož rekonstrukce odstartuje v roce 2020, vzniknou zastřešené nástupní ostrůvky.