Podle ředitele nemocnice Radomíra Maráčka se jej pacienti dočkají v průběhu prvního pololetí letošního roku. Nemocnice chce objednávání zavést na co největším počtu klinik.

„Někde to budou systémy vycházející z těch stávajících, jinde pořídíme podobný tomu na poštách a různých úřadech, kde klient obdrží lísteček s pořadovým číslem. Systém tedy bude garantovat i to, aby pacienta nikdo nepředběhnul,“ uvedl Maráček.

Personál se bude snažit objednávat pacienty tak, aby čekali nejvíce patnáct minut.

„Abychom vyčlenili provozy akutní – chystáme i rozšíření urgentního příjmu o traumatologii a další interní obory. Samozřejmě čekání nezabráníme, pokud se tam najednou nahrne větší počet pacientů,“ poznamenal ředitel.

Ulehčit urgentnímu příjmu by však časem měl vznik pracoviště praktických lékařů v Olomouci, které zároveň bude provozovat lékařskou službu první pomoci, zpočátku alespoň do 19. hodiny.

„Jednání probíhají a jsou úspěšná. Takové pracoviště by mohlo ulehčit urgentnímu příjmu, zejména v případě lehčích pacientů,“ uvedl ředitel fakultní nemocnice.

Pacienti by zkrácení čekání a zavedení automatu vydávajícího lístky s pořadovým číslem přivítali: „Když jdu na kontrolu na kožní kliniku, pokaždé čekám. Někdy i přes hodinu. Pokud bych měla lísteček, mohla bych si aspoň odskočit na kafe nebo si něco vytelefonovat, protože v čekárně je zákaz telefonování. Ideální by bylo objednat se pár dní předem telefonicky na určitou hodinu a vůbec nečekat,“ reagovala pětatřicetiletá pacientka z Olomouce.