Akce se bude týkat plochy dnešního autobusového nádraží a protilehlého prostranství, odkud zmizí budovy někdejších železničních skladů. Dotknou se také hlavního tahu z Mohelnice do Jeseníku, který celé území přetíná.

„Okolí autobusáku je zanedbané. Na lidi, kteří tudy přijedou do města, nedělá dobrý dojem. Na autobusáku je přitom největší pohyb lidí snad po Hlavní třídě,“ řekl Miroslav Šmíd, který místem často prochází.

Do konce roku chce radnice vybrat firmu, která celé dílo zhotoví. Ta by se do práce měla pustit v únoru 2019. V první etapě se zaměří na prostor u železniční stanice a na silnici první třídy.

V roce 2020 se přesune na dnešní autobusové nádraží.

„Silnice bude zkolaudovaná, ale bude se nacházet uprostřed staveniště. Autobusové nádraží bude fungovat v roce 2019 na současném místě, v roce 2020 nikoli,“ dodal Petr Holub. Harmonogram prací mohou ještě ovlivnit případné komplikace ve výběrovém řízení.

Kam budou chodit lidé v Šumperku na autobus? Celý článek si řečtete v úterním tištěném vydání Šumperského a jesenického deníku. Deník si můžete v papírové nebo kompletní elektronické podobě předplatit na www.mojepredplatne.cz