„Možnost uložení biometanu v distribuční plynárenské soustavě a jeho spotřeba na kterémkoliv připojeném místě je velkou výhodou. Také proto je vnímaný jako součást řešení mnoha problémů najednou, ať už jde o energetické využití odpadu, snižování emisní zátěže ovzduší v dopravě nebo redukci emisí oxidu uhličitého v energetickém mixu paliv,“ říká Martin Vrtiška, obchodní ředitel společnosti Energy financial group, pod kterou rapotínská stanice spadá.

Řidiči automobilů na stlačený zemní plyn mají poprvé v České republice možnost vyzkoušet jízdu na BioCNG. Biometanem obohacený zemní plyn je emisně čistou variantou CNG, která při spalování uvolňuje do ovzduší až o čtyři pětiny méně emisí oxidu uhličitého oproti benzinu či naftě, a plní tak i nejpřísnější limity čisté mobility.

„Biometan je plnohodnotnou alternativou k elektromobilitě, ale při výrazně nižších vstupních nákladech. Je stejně obnovitelný jako elektřina vyráběná ze slunce či z větru a nevyžaduje žádné dodatečné úpravy motorů. Jeho velkou výhodou je bezproblémové vtláčení do plynárenské infrastruktury i do vozidel na CNG. V porovnání s ostatními konvenčními biopalivy má nejnižší emise skleníkových plynů i nejnižší spotřebu energie v celém životním cyklu, zejména je-li vyráběný z biologicky rozložitelného odpadu. Je tak palivem budoucnosti,“ uvádí Zdeněk Kaplan, ředitel Innogy Energo.