Město bývalou prodejnu vykoupilo před čtyřmi lety právě proto, aby mohlo obě ulice propojit. Zatím se tudy dostanou jen chodci a cyklisté. Obyvatelé několika ulic v jižní části města sice bydlí na dohled obchvatu, pokud ale chtějí dnes vyjet směrem na Olomouc nebo na Loštice, musejí objet velkou část města.

Propojení obou ulic by to mělo změnit. Lidem by se tak zkrátila cesta a ulevilo by se i dopravě hodně vytížené Družstevní ulici, kudy dnes musejí obyvatelé jižní části města vyjíždět směrem na Olomouc.

Hlasy proti

V loňském roce se ale po zveřejnění záměru na propojení obou ulic ozvala část občanů, kteří sepsali petici, v níž proti tomuto kroku protestovali. Obávali se především zvýšení dopravy v dosud klidné lokalitě, kde je i škola. Svůj podpis připojily dvě stovky lidí.

Petenti zároveň požadovali, aby se nejprve napojila Jižní ulice na nedaleký obchvat města. „Napojení Jižní ulice je potřeba udělat jako první, jinak všichni budou jezdit novým propojením na Masarykovu ulici, kde je přitom hned u cesty škola a školka," řekl tehdy jeden z organizátorů protestu Pavel Homola.

I na přípravě propojení na jižní obchvat město pracuje.

„Nyní jsme ve fázi získávání stavebního povolení. Bohužel u dopravních staveb je to velmi náročné a zdlouhavé," vysvětlil starosta Kuba.

Nová parkovací místa

Spolu s výstavbou křižovatky Olomoucké a Komenského ulice zde má vzniknout i čtyřiadvacet parkovacích míst. Ta v této lokalitě dost chybějí. V sousedství je přitom sportovní hala, úřad práce a elektrotechnická průmyslovka.

Město teď zvažuje dvě řešení celého prostoru po bývalé samoobsluze. Buď postaví klasickou křižovatku a parkovací místa budou podél nové komunikace, nebo zde bude jen parkoviště. O tom, která varianta nakonec zvítězí, budou ještě rozhodovat zastupitelé.