Do výzkumu a vývoje firma investuje kolem jedné miliardy korun ročně. Mezi hlavní výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, metro, příměstské vlakové jednotky, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy.

Vizitka Tomáše IgnačákaTomáši Ignačákovi
je pětačtyřicet let, žije
v Bludově.
Vystudoval Elektrotechnickou fakultu Vysokého učení technického v Brně.
Postgraduální studium
s tématem mezinárodní marketing a management absolvoval na Kopernikově univerzitě v polské Toruni.
Vystudoval také The Nottingham Trent University při BBS VUT Brno, kde získal titul MBA.
Jeho profesní kariéra začala
v roce 1993 v šumperské společnosti Pars nova (tehdy Pars DMN Šumperk), kde působil na různých pozicích.
V roce 2000 se stal generálním ředitelem a předsedou představenstva Pars nova.
Od roku 2012 je jedním z akcionářů Škody Transportation. Ve stejném roce se stal v této společnosti viceprezidentem pro obchod.
V lednu letošního roku byl jmenován generálním ředitelem Škody Transportation, ve funkci nahradil Josefa Bernarda.
I nadále zůstává v představenstvu firmy Pars nova.

Škoda Transportation má své závody v Plzni, Praze, Ostravě nebo Šumperku. Vedle České republiky působí i v zahraničí, a to v Maďarsku, Rusku a Německu.

„Skupina Škoda Transportation má dnes skvělou pozici na trhu, proto bych se z postu generálního ředitele chtěl především soustředit na správné využití růstových příležitostí na zahraničních trzích, které se nám v posledních letech otvírají a na kterých je společnost úspěšná. Řídit firmu, jako je Škoda Transportation, považuji za velkou výzvu a doufám, že osobně přispěji k jejímu dalšímu rozvoji," řekl Tomáš Ignačák.

K oboru se přitom dostal víceméně náhodou, i když oba jeho rodiče byli železničáři. Vystudoval elektrotechnickou fakultu Vysokého učení technického v Brně.

„Po škole a vojně jsem se rozhodoval, kam jít. Lákala mě práce ve zprivatizované firmě Pars, jejíž nový vlastník měl zájem podnik dál rozvíjet. Nutno říct, že mi železniční technika rychle přirostla k srdci," vzpomíná na své začátky Tomáš Ignačák.

Když se na přelomu tisíciletí dostal do vedení šumperského Parsu, byl celý obor železničního opravárenství v těžké krizi. Ta zasáhla i šumperskou firmu. Zakázek ubývalo a Pars musel propouštět. Během následujících let se mu podařilo firmu dostat z těžké situace. Vyvedl ji ze ztrát do černých čísel, až se postupně propracovala k rekordním tržbám.

Vsadil na komplexní modernizace, tedy přestavbu zastaralých vlaků na moderní jednotky. Regionovy, které vznikaly v Parsu přestavbou ze zastaralých motoráků, podstatně zvýšily kvalitu cestování na lokálních tratích po celé republice, a modernizované vagony ze Šumperka dnes jezdí na expresech po celé republice i do zahraničí.

Pars dnes patří k největším zaměstnavatelům v regionu. Práci dává přibližně osmi stovkám lidí. Od roku 2008 je součástí skupiny Škoda Transportation.

ROZHOVOR S TOMÁŠEM IGNAČÁKEM NAJDETE V TIŠTĚNÉ VERZI ŠUMPERSKÉHO A JESENICKÉHO DENÍKU VE ČTVRTEK 19. ÚNORA.