Na kompletně opravenou cestu by se řidiči měli zase vydat 9. června.

„Zbývá položit finální obrusnou vrstvu vozovky, aplikovat vodorovné dopravní značení a reflexní knoflíky. Rovněž se budou instalovat trvalé svislé dopravní značky. V rámci dokončovacích prací se počítá i s vegetačními úpravami,“ uvedl šéf krajského Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Dodal, že dopady případného chladného počasí na postup stavebních prací nelze odhadnout. Ve vyšších polohách Jeseníků se totiž stále ještě drží zbytky sněhu.

Venkovní areál termálního akvaparku ve Velkých Losinách
Termály rozhýbaly ve Velkých Losinách život. Návštěvnost předčila očekávání

Kamiony musí až přes Bruntál

Po dobu uzavírky budou muset auta mezi Šumperkem a Jeseníkem jezdit po objízdných trasách.

Kratší vede přes Hanušovice, Ramzovou a Lipovou lázně. Do Velkých Losin a opačně bude možné jezdit přes Pusté Žibřidovice.

Kamiony vyšší než 3,9 metru budou muset jet 94 kilometrů dlouhou trasou přes Bruntál, Nové Heřmínovy a Vrbno pod Pradědem.

„Sníh se kolem Červenohorského sedla drží v příkopech, ale snad to stavbaři zvládnou. Objížďka přes Ramzovou není příjemná kvůli hustému provozu,“ řekl řidič Jiří Krňávek.

Loni v létě navíc dopravní situaci komplikovaly rozsáhlé opravy železniční trati mezi Hanušovicemi a Lipovou – lázní, které se týkaly i železničních přejezdů.

Nehoda na křižovatce ulic Revoluční a Lidické v Šumperku
Řidička se v Šumperku srazila s dodávkou, nedala zřejmě přednost

Rozšíření a zpevnění svahů

Dosavadní práce na osmikilometrovém úseku z Koutů na Červenohorské sedlo zahrnovaly rozšíření vozovky, její odvodnění, i nové nové bezpečnostní prvky.

Stavbaři vyhloubili zářezy do svahu, aby cestu rozšířili směrem do svahu. Stráně stabilizují nové gabionové zdi.

Součástí akce je osazení svodidel, směrových sloupků a dopravního značení na celém úseku.

Ilustrační foto
Šumperk i Zábřeh chystají nové cyklostezky

Bezpečnější odbočení a lávka pro pěší

Změnily se také parametry cesty na horizontu Červenohorského sedla, které je bezpečnější pro pěší i řidiče.

Stavební úpravy totiž zjednodušily odbočení na parkoviště hotelu. Silnice se v pravé části rozšířila o pět a půl metru.

Loni se také podařilo postavit lávku, která propojuje jižní a severní svahy lyžařského areálu.

Poprvé jí turisté začali používat loni na podzim, přechod přes frekventovanou silnici první třídy je tak pro ně mnohem bezpečnější.

Celkové náklady za přemostění vozovky přesáhly šestnáct milionů korun a z velké části je hradil Olomoucký kraj.

Zakázku na rekonstrukci silnice 1/44 získalo sdružení firem Metrostav a Kareta. Tendr vyhrálo s cenou 249 milionů korun bez DPH. Předpokládaná hodnota zakázky činila 460 milionů.

Lávka pro pěší přes silnici na Červenohorském sedle
Na sedle už slouží nová lávka, někteří ale dál riskují na silnici