„Práce pokračují podle plánu, i když nás trápí počasí. Pokud totiž prší, další dva dny nemůžeme pokračovat,“ řekl Oldřich Piterka z dodavatelské firmy Strabag. Práce odstartovaly loni v srpnu, kdy dělníci začali s kácením stromů. Devítikilometrový úsek silnice je totiž potřeba především rozšířit. Stav vozovky byl již katastrofální, v zimě se navíc stávala pastí pro kamiony, které pak blokovaly dopravu. Ze stavby putuje 176 tisíc kubíků odtěžené zeminy, což představuje obsah více než třiceti tisíc plně naložených nákladních aut. Naopak tuny materiálu zase auta přivezla, silnici totiž lemují gabionové zdi ze slezské žuly.

V kritických úsecích bude vozovka rozšířena o stoupací pruh, takže i když kamion zůstane stát, silnice bude průjezdná. Navíc po celém úseku přibudou odstavné plochy. Celkově na rekonstrukci bude použito více než čtyřiačtyřicet tisíc tun živičné směsi. V letních měsících se na stavbě dokonce pracovalo na noční směny. Pro obec Loučnou nad Desnou bude opětovné otevření silnice znamenat větší cestovní ruch, který uvítají především provozovatelé penzionů a restaurací. „Bohužel letní sezona byla pro zdejší podnikatele nešťastná, protože kromě silnice přes sedlo byla zavřená i elektrárna Dlouhé Stráně. Turistů bylo výrazně méně,“ řekl starosta Loučné Pavel Martínek (ČSSD). Červenohorské sedlo bude průjezdné od 1. listopadu do 30. března příštího roku.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY ZE ŠUMPERSKA A JESENICKA

Moje Šumpersko a JesenickoSportKulturaPodnikáníČerná kronika