Cyklopruhy vyznačili po obou stranách komunikace pracovníci specializované firmy v polovině srpna. Vedou od poslední světelné křižovatky v Šumperku až k autobusové zastávce Pod Holubím vrchem v Rapotíně. Tam na pruhy navazuje stezka pro chodce a cyklisty, která končí až u rapotínského obecního úřadu.

„Dřív se cyklistům na silnici musely vyhýbat kamiony, bylo to hodně nepříjemné. Jezdila jsem proto raději až za plnou čárou na krajnici. Když máme svůj vlastní pruh, je to lepší," řekla cyklistka Marie Procházková.

Cyklopruhy protínají území tří obcí, které jejich vyznačení platí společně. Šumperk hradí 207 tisíc korun, Vikýřovice 517 tisíc a Rapotín 86 tisíc korun. Celkově akce vyšla na 810 tisíc korun.

Nová dopravní situace zamotala hlavu některým řidičům. „Když po mé pravé straně jede v pruhu cyklista a já chci na křižovatce odbočit doprava, nejsem si jistý, jestli má přednost on, nebo já," řekl řidič, který po výpadovce na Rapotín často jezdí.

Podle krajského policejního mluvčího Josefa Bednaříka musí v takových případech dávat přednost řidič auta. „Kde je přidružený jízdní pruh a řidič odbočuje vpravo, musí nechat cyklistu odjet," řekl Josef Bednařík.

Opačná situace nastává u klasické cyklostezky. Ta při křížení se silnicí bývá zpravidla přerušená značkou konec cyklostezky. Kolaři tak musejí v tomto případě dávat přednost autům.

Jezdci na kolech se nyní ve vyhrazených pruzích nebo po cyklostezkách dostanou ze Šumperku pět kilometrů až do středu Rapotína. Do budoucna by je mohly stezky zavést až do Velkých Losin.