Na leštinské straně ale snaha vázne na odmítání dvou majitelů pozemků. Stavbu zábřežského úseku zase komplikují tahanice kolem prodeje pozemků firmě Wanemi.

„Na naší části cyklostezky jde asi o sto metrů. Jsou to dvě parcely, které se nám zatím nepodařilo vykoupit, i když s majiteli jednáme už více než půl roku," řekl starosta Leštiny Miroslav Bílý (nez.).

Letos na jaře chce obec připravit projektovou dokumentaci. Pokud se podaří vykoupit všechny potřebné pozemky, do podzimu chtějí v Leštině vyřídit i stavební povolení tak, aby se příští rok mohlo začít stavět.

Leštinská část stezky by začínala na okraji obce za odbočkou na Rájec a pokračovala by k odbočce na zábřežskou čistírnu odpadních vod. Pokračování směrem k městu by stavěl Zábřeh.

Leštinský úsek by měl přijít podle odhadů asi na šest milionů korun, zábřežský má být o něco málo levnější. „Podáme žádost o dotaci. Z Regionálního operačního programu je možné získat až devadesát procent ceny, ze Státního fondu dopravní infrastruktury šedesát až sedmdesát procent. Zbytek by hradila obec ze svého rozpočtu," nastínil starosta Bílý.

Zábřeh je s přípravou svého úseku ještě dál. Má vykoupené pozemky a připravený projekt. „Zábřežská část souvisí s přípravou průmyslové zóny Leštinská. Její součástí má být i cyklostezka. Bylo už vydáno územní rozhodnutí, nyní se jedná o prodloužení jeho platnosti," sdělil vedoucí odboru rozvoje a územního plánování zábřežské radnice Václav Doležal.

Vzhledem k tomu, že Zábřežané v referendu odmítli prodej městských pozemků firmě Wanemi, která chce v průmyslové zóně Leštinská stavět papírnu a energetický zdroj, je otázkou, zda spolu s obří investicí nespadne pod stůl i plán na cyklostezku.