Výstavba jednadvacetikilometrového úseku se čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami, 13 mosty na hlavní trase a jedním více než kilometr dlouhým tunelem by měla být zahájena v roce 2024.

Čtyřproudové spojení z Olomouce směrem na Hradec Králové by mělo být do budoucna alternativou přetížené D1 – severní páteřní trasa spojující Moravu a Čechy.

Souhlasné stanovisko MŽP, přesněji kladný posudek o vlivu na životní prostředí (EIA), je zásadním posunem v přípravě dalšího kousku D35.

Ten nahradí stávající silnici I/35 mezi Mohelnicí a Moravskou Třebovou, která už také kapacitně nevyhovuje náporu vozidel.

„Negativní vlivy posuzovaného záměru nepřesahují míru stanovenou zákony a dalšími předpisy a že předmětný záměr lze při respektování podmínek tohoto závazného stanoviska realizovat, a tedy vydat souhlasné závazné stanovisko,“ sdělilo MŽP v odůvodnění klíčového stanoviska.

Nehoda u Vyšehoří
Fabia uklouzla a letěla na bok, rodina s dětmi skončila v nemocnici

Vhodnější varianta je jižní stopa

Na cestě k územnímu rozhodnutí a stavebnímu povolení, ale i během realizace a v průběhu zkušebního provozu, se Ředitelství silnic a dálnic bude muset vypořádat s celkem 27 podmínkami, které stanovilo MŽP, když dalo tomuto dálničnímu úseku zelenou.

Vyřešit by měly obavy obyvatel území, kterým má trasa vést, z hlukové zátěže a dopadů na spodní a povrchové vody.

Vzhledem k ochraně životního prostředí a veřejného zdraví doporučilo ministerstvo stavět ve vhodnější variantě V2, takzvané jižní stopě.

Odhadované náklady na výstavbu dálnice D35 Staré Město – Mohelnice přesahují devět miliard korun.

Podoba autobusového nádraží v centru Mohelnice před rekonstrukcí.
Mohelnice přestěhuje autobusové nádraží. Za více než 50 milionů

Na území Olomouckého kraje je koridor trasy D35 ukotven v zásadách územního rozvoje už pár let. Byla zpracována a na ministerstvo životního prostředí předána dokumentace EIA. Ministerstvo ji v březnu roku 2012 vrátilo k přepracování nebo doplnění na základě doporučení zpracovatele posudku. Souhlasné stanovisko vydalo pro úsek mezi Mohelnicí a Starým Městem na Svitavsku v únoru 2018. Po vydání stanoviska a stabilizaci trasy bude zpracován záměr projektu.

Úsek D35 mezi Mohelnicí a Starým Městem
Délka 20 997 m
Plocha vozovek 410 670 m2
Tunely: Maletín: 1100 m
Mostní objekty: mosty délky nad 150 m: 7 plocha mostů: 48 590 m2
Mimoúrovňové křižovatky: MÚK Maletín, km 62,620 Mohelnice-sever, km 69,690 Mohelnice-jih, km 72,950
Úpravy komunikací nižších tříd: počet přeložek: 15 plocha: 50 100 m2
Bilance zemních prací: výkopy a výlom: 2 522 700 m3 násypy: 3 445 100 m3
Odhadovaná cena stavby: 8 606 000 000 Kč (bez DPH)
Zahájení stavby 2024
Ukončení 2027
Zdroj: ŘSD

"Olomoucké" letadlo TU 104 v Air Parku ve Zruči u Plzně
Pamatujete na letadlo? Je z něj fešák! Proměna olomouckého túčka