Společnost Pars nova uspěla v mezinárodních soutěžích, kterých se účastnily i společnosti z Polska nebo Slovenska. Celkem tak v následujících měsících zmodernizuje pro České dráhy třiadevadesát vozů určených především pro mezinárodní spoje EuroCity.

V rámci prvního kontraktu v Šumperku přestaví dvaadvacet osobních vozů řady Bmz vyrobených v Rakousku. U čtyř vagonů zůstane stávající uspořádání s jednotlivými oddíly, zbývajících osmnáct vozů v Parsu přestaví na velkoprostorové provedení.

„Devět z nich bude vybaveno pro cestování osob na invalidním vozíku a pro přepravu cestujících s dětmi. Proto zde bude umístěna i bezbariérová buňka WC, speciálně vyhrazený prostor pro umístění ortopedických vozíků a dále ze bude oddíl pro doprovod vlaku. Dalších devět vozů pak bude určeno pro přepravu jízdních kol, kterých se do každého vozu vejde až osm," popsal rozsah přestavby vozů Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. Tento kontrakt má ve finančním vyjádření hodnotu necelých 554 milionů korun.

Druhá smlouva za více než 570 milionů pokrývá modernizaci jednasedmdesáti vagonů první a druhé třídy a jídelních vozů. Ty pocházejí z let 1997 až 2007.

Všechny modernizované vozy budou moci jezdit maximální rychlostí dvě stě kilometrů za hodinu a budou klimatizované. České dráhy plánují jejich nasazení především na lince z Prahy přes Drážďany a Berlín do Hamburku.

„Při rekonstrukci bude podle jednotlivých typů vozů provedena oprava nebo výměna interiérů, čalounění nebo budou namontované kompletně nové sedačky a stolky. Nové budou také koberce. Vozy získají zcela nový audiovizuální informační systém a elektronický rezervační systém a bude v nich také wi-fi zařízení pro provoz internetu," vyjmenoval nejdůležitější změny z hlediska cestujících Michal Štěpán.

Opravou projdou i technologické celky, jako je centrální zdroj energie, klimatizace, toalety s uzavřeným systémem a další vybavení vozů.

Pro Pars nova znamená dvojice velkých zakázek především jistotu práce na další dva roky, což je dobrá zpráva i z hlediska zaměstnanosti v našem regionu. \"V minulém roce se nám podařilo uzavřít několik významných kontraktů například na osobní vozy. Proto jsem potěšen, že na ně můžeme úspěšně navázat i letos. Oba nově uzavřené kontrakty potvrzují, že jsou naši zákazníci spokojení a naše obchodní strategie je úspěšná. Navíc se nám dlouhodobě daří v regionu s vysokou mírou nezaměstnanosti udržet stabilní počet zaměstnanců,\" řekl generální ředitel Pars Nova Michal Kurtinec.

Podle mluvčí firmy Jany Kaněvové se dá předpokládat, že společnost bude v následujícím období přijímat nové zaměstnance ve vybraných dělnických profesích.

Pars nova patří k největším zaměstnavatelům na Šumpersku. V současnosti zde pracuje kolem osmi stovek lidí. Zaměřuje se na modernizaci, rekonstrukci a opravy kolejových vozidel. V Šumperku například vznikly přestavbou ze starých motorových vozů jednotky Regionova, které dnes znají cestující po celé České republice. Pars nova v minulosti modernizoval i rychlíkové vozy, jež České dráhy nasazují na expresních spojích mezi Prahou, Moravou a Slovenskem, nebo řídící vozy ke klasickým soupravám řady 961, které získaly přezdívku Sysel.