Legiovlak, kterým se přepravovaly desetitisíce československých legionářů napříč Ruskem po Transsibiřské magistrále v letech 1918 až 1920, připomíná, že vznik Československé republiky a první léta jejího života stály na životech a odvaze legionářů.

Ti s myšlenkou samostatného státu Čechů a Slováků bojovali prakticky po celém světě, na všech bojištích první světové války a po jejím skončení dále nasazovali životy ať už v bojích s Poláky či Maďary o hranice nového státu, tak s ruskými bolševiky na daleké Sibiři.

Třináct historických vagónů Legiovlaku je zrekonstruováno tak, aby věrně odpovídaly dobovým reáliím a návštěvníkům co nejblíže přiblížily podrobnosti z legionářského života a jejich boje.

Veřejnost si může prohlédnout například vůz polní pošty, „létající“ sanitní vagon, vozy s kovářskými či krejčovskými dílnami. Způsob boje legionářů pak přiblíží improvizovaný obrněný vůz, který je vyzbrojený kulomety a zbrusu novou replikou ruského polního kanonu ráže 76 milimetrů či plošinový vůz, na kterém je naložen horský kanon, který vyrobila plzeňská Škodovka a letos se jej podařilo získat z Itálie.