Dálková linka do Ostravy nebyla na rozdíl od příměstských autobusů dotována. Dopravce Arriva ji provozoval na své komerční riziko. Už na konci minulého roku klesl počet spojů na tři denně, k závěru tohoto měsíce její provoz Arriva ukončí.

„Rozhodli jsme se tak na základě ekonomických ukazatelů, kdy je provoz linky dlouhodobě nevýhodný,“ sdělil mluvčí firmy Arriva Transport Česká republika Martin Farář.

Dálkové autobusy do Ostravy jsou jediným spojením veřejnou dopravou mezi okresy Šumperk a Bruntál. Téměř výhradně obsluhují lokalitu Skřítek, která je důležitým východištěm a cílem mnoha turistických a běžkařských tras. Linku často využívají mladí lidé ze Šumperska, kteří studují v Opavě nebo Ostravě.

Různé počty pasažérů

Podle jednoho z řidičů na této lince se počet cestujících mezi Šumperskem a Bruntálskem hodně různil.

„Někdy to bylo pět, deset lidí. Když jsem bral školáky, jezdil plný autobus,“ poznamenal.

Důležité spojení sousedních regionů koncem prázdnin neskončí. Linkovou dopravu zde zajistí Moravskoslezský kraj za finančního přispění kraje Olomouckého.

„Moravskoslezský kraj zahájil jednání s dopravci na svém území a linka pojede od 1. září 2019 pod závazkem veřejné služby ve stejném rozsahu jako doposud,“ potvrdila mluvčí olomouckého hejtmanství Eva Knajblová.

V minulosti jezdily dálkové autobusy v regionu běžně, řadu linek však dopravci zrušili. Minulostí je tak přímé spojení Šumperka s Vysočinou a jižními Čechami nebo Šumperka a Brna přes Jevíčko. Stále naopak jezdí linky z Jeseníku do Ostravy, Olomouce nebo Prahy.