„Stát projekt odsouhlasil a bude se podílet na financování. Velkou část prostředků budeme čerpat také z evropských dotací," řekl Pavel Žerníček. Náklady na elektrifikaci budou  poměrně značné, přesáhnou 400 milionů korun.

„V současné době řešíme formality se stavebním úřadem, brzy vypíšeme soutěž na zhotovení projektu. Samotné práce by měly být dokončeny v roce 2015," dodal Pavel Žerníček. Při elektrifikaci se počítá s rekonstrukcí nástupišť, stavbami nových přístěnků pro cestující, výměnou zabezpečovacích zařízení na přejezdech i opravou dvou mostů.

„Elektrifikovaná trať směrem do Jeseníků bude pro mnohé lidi atraktivní, protože doba jízdy ze Šumperku do Koutů nad Desnou se zkrátí z pětatřiceti na devatenáct minut. Spoje také budou určitě využívat lidé, kteří mají šanci dostat práci na jihu okresu, ale chybí jim dopravní spojení," konstatoval Pavel Žerníček. Po elektrifikované trati bude jezdit také více spojů, turistům z Olomouce mířícím do Jeseníků, tak například odpadne přesedání v Šumperku.

Původně se počítalo také s prodloužením trati v Koutech zhruba o další kilometr, lidé by pak mohli dojet přímo k velkému sportovnímu areálu K3Sport. Ten je pro turisty atraktivní v zimě i v létě. „Do Koutů v zimě na lyže jezdím, ale většinou autem. Pokud by vlak stavěl hned u sjezdovky, zřejmě bych ho využíval a na svahu bych si alespoň mohl dát grog na zahřátí," komentoval Ivo Jasný ze Šumperku.

Trať se ale prodlužovat zatím nebude, i když pro tento plán je prý zpracována studie. Projekt samotné elektrifikace by se tak totiž pozdržel a prodražil. Stavba dalšího kolejového úseku v Koutech přijde na řadu nejdříve v roce 2018.

Železniční trať Šumperk – Kouty nad Desnou je první privátní tratí v republice. V roce 1997 jí totiž poničila povodeň a České dráhy se k její opravě neměly. Už před záplavami totiž provoz železnice  hodnotily jako ztrátový a neperspektivní. Obce, ve kterých jsou vlakové zastávky, se ale se zánikem železniční dopravy nechtěly smířit, takže založily Svazek obcí údolí Desné. Svazku se pak podařil téměř zázrak, převzal zničenou trať, zajistil financování její opravy a později Železnici Desnou získal do svého majetku. Zničené koleje i nádražní budovy se podařilo spravit necelé dva roky po záplavách. Provoz osobních vlaků zajišťuje firma Arriva Morava, dříve Veolia.