„Asi před pěti nebo šesti lety jsme uvažovali o tom, že Martina Fahrnera angažujeme jako externího dramaturga, a dokonce jsme se domlouvali na pohostinské režii.

Pan Fahrner měl zájem o hru Pokrevní bratři. Vím, že byl zaměřen na moderní avantgardní scénu,“ uvedl bývalý ředitel Divadla Šumperk Oldřich Svozil, který je dnes už v důchodu.

Požádal tehdy Fahrnera, aby se stal členem poroty pro hereckou Cenu Miloše Movnara, aby se tak seznámil se šumperským souborem a věděl, do čeho jde.

„Martin Fahrner v porotě zasedl. Byl vstřícný, působil na mě velice příjemným a klidným dojmem. Ze spolupráce ale nakonec sešlo, protože se pak už neozval a my jsme oslovili jiného dramaturga,“ doplnil Svozil.

Šéf pardubického divadla: Nechápu, jak se Martin do kauzy zapletl

Pardubice - O Martinu Fahrnerovi se nyní hodně mluví také ve Východočeském divadle v Pardubicích. Právě zde totiž muž, který zřejmě poskytl Barboře Škrlové alibi pro její novou norskou identitu, působil ještě vloni ve funkci šéfdramaturga.

„Jsem v šoku. Martin patřil osm let k mým nejbližším spolupracovníkům. Byl to vzdělaný, inteligentní a nekonfliktní člověk. Rozuměli jsme si v pohledu na divadlo, názorech na lidi i spolupracovníky. Nedovedu si vysvětlit, jak se do této kauzy mohl zaplést,“ kroutil hlavou ředitel VČD Petr Dohnal.

„Nevěřím tomu, že by měl něco společného s někým, kdo měl údajně páchat nějaké nepravosti na dětech, jak o tom spekulují některá média,“ sdělil ředitel.

Ten se musel vyrovnat s Fahrnerovým nečekaným odchodem z divadla na konci prázdnin. „Poslal mi e-mail, že zůstává v Norsku. Od té doby byla komunikace s ním už jen velmi střídmá. Na e-maily neodpovídal,“ líčil Dohnal.

„Fámy o Fahrnerovi šly už na podzim. Byly však vágní a nepřikládal jsem jim význam,“ řekl šéf divadla Petr Dohnal.

„Manželka našeho bývalého šéfdramaturga Martina Fahrnera Helena nám v listopadu loňského roku přijela předat jeho výpověď, odvezla si jeho soukromé věci a vrátila služební počítač. Tím ale naše komunikace v podstatě skončila,“ informoval náš Deník ředitel Východočeského divadla (VČD) v Pardubicích Petr Dohnal.

„Samozřejmě jsme se spolu bavili o tom, proč odešli do Norska. Ona jen reagovala, že jde o jedno z Martinových zvláštních rozhodnutí, kterých už v životě udělal několik. Tvrdila, že v Norsku se jim moc nedařilo, a proto se s postiženým synem Adamem rozhodla vrátit do Čech. Vysvětlovala to i tím, že Adam potřebuje lékařskou péči,“ prohlásil Petr Dohnal.

„Helena mi tehdy řekla, že Martin zůstal v Norsku proto, aby tam sehnal pracovní povolení. Myslím, že ona už se zpátky za ním nevracela. Jen mi potom poslala vzkaz, že už si v Česku zajistila nové bydlení. Dům, který měli před odchodem do Norska, totiž pronajali,“ pravil šéf pardubického stánku paní Thálie.

„Určité fámy o tom, že by mohl být s touto kauzou spojen, šly divadlem už na podzim loňského roku. Byly však velmi vágní, že jsem jim nepřikládal žádný význam. Různých fabulací je totiž v divadelním světě spousta. Nenapadlo mě, že by něco takového bylo vůbec možné,“ uzavřel Petr Dohnal.

(autor: Tomáš Dvořák)