Zatímco před rokem všechny obce, kterými měla stezka pro bruslaře, cyklisty i maminky s kočárky vést, projekt vítaly, nyní se Supíkovice a Velké Kunětice staví k záměru vlažně. Projektanti možná budou muset vytyčit jinou trasu.

Město Jeseník se už před časem rozhodlo regionální projekt rozdělit. Díky tomu také finišují práce na první etapě, kdy má stezka propojit Ostružnou s Jeseníkem.

„Končíme dokumentaci pro územní řízení. Očekáváme vyhlášení výzvy pro podání žádosti o dotaci na příští rok. Do dnešního dne ale nemáme stanoviska obcí, kde má stezka vyrůst v druhé etapě,“ postěžoval si místostarosta Jeseníku Vladimír Cupal (nez.).

Právě souhlasné stanovisko a schválení rozpočtové změny je zásadní pro pokračování celého projektu, podle nějž má stezka směřovat na sever od Jeseníku přes Českou Ves, Písečnou, Supíkovice, Velké Kunětice až do Vidnavy a odtud do Polska.

Supíkovice a Velké Kunětice mají však ke stavbě stezky výhrady. Potřebné usnesení zastupitelstva stále nedodaly. „Kdybychom měli usnesení, tak se už projektovalo a byli bychom dál. Bez souhlasu se dál nepohneme,“ řekl Cupal.

Starostové obou obcí se brání

Podle nich se dosud neví, kudy trasa povede. Obávají se hlavně problémů s výkupem soukromých pozemků, přes které by mohla in-line stezka vést. „Jeden majitel pozemek neprodá a projekt končí. Jestliže nevím, kudy stezka povede, neuvolní zastupitelé peníze,“ prohlásil starosta Velkých Kunětic Jiří Neumann (nez.).

Stejně hovoří i jeho kolega ze Supíkovic. „Já nemám co projednávat. Za námi nikdo nebyl, nikdo nás s ničím neseznámil. Slíbili, že se k nám staví, ale je to už půl roku a nic se neděje. Ale nakupovat pozemky nebudeme, na to peníze nejsou,“ řekl supíkovický starosta Vlastimil Hoza (nez.), který kritizuje špatnou komunikaci mezi městem a obcemi.

Podle Vladimíra Cupala mají starostové obcí zbytečné obavy. „Kudy stezka povede, to bude vědět až projektant a trasa se bude vytyčovat až na místě. My po obcích zatím potřebujeme souhlasné stanovisko. Všechny schválily kilometráž, aby se finančně podílely na projektu. Jde o malou částku, ale její schválení je nutné,“ řekl Cupal s tím, že trasa stezky není dogma, schůdné řešení se hledá až na místě. Je připravený zúčastnit se jednání zastupitelstev a celou problematiku vysvětlit.

Obě obce mají i jiný problém

S minimálním rozpočtem potřebují obce řešit jiné věci, než je in-line stezka. „Máme jiné záměry, kam chceme peníze dát,“ řekl Neumann. „Já nejsem proti in-line stezce. Já ji podporuji, ale z rozpočtu musíme zaplatit zachování školy a řešit dopravu. Problémů je hodně,“ přidal se Hoza.

V případě, že se obě obce od projektu odtrhnou, neznamená to jeho konec. „Pokud se tyto obce nezapojí, protože mají jiné priority, tak zájem o in-line stezku projevily jiné obce. Variant je celá řada, na stole jich mám asi šest,“ dodal Cupal.