Podle polského serveru nto.pl objednal již v září Úřad maršálka Opolského vojvodství mezi Opolí a Glucholazy v novém jízdním řádu dva páry vlaků. Z Opole by soupravy vyjely ve dnech pracovního klidu v 7.20 a 15.40 hodin, na zpáteční cestu by se měly vydat v 10.10 a 17.50 hodin.

„Spoje už jsou objednané a odsouhlasené s okolními vojvodstvími," sdělil již dříve pro server nto.pl ředitel Úřadu maršálka Opolského vojvodství Bartolomiej Horaczuk.

Z vlaků z polského vnitrozemí by cestující museli v Glucholazech přestoupit na soupravy, které jezdí mezi Jeseníkem a Krnovem.

Konečné rozhodnutí o tom, zda vlaky skutečně vyjedou, mělo padnout do konce října. Deník se na začátku listopadu dotázal na aktuální stav jak Úřadu maršálka Opolského vojvodství, tak polských drah. Odpověď však neobdržel.

Oficiální informace postrádá též koordinátor veřejné dopravy v Olomouckém kraji. Žádný ze zdrojů na české ani polské straně mu dosud nebyl schopen objednávku potvrdit.

„Z naší strany jde skutečně o důležitou informaci, neboť by se takovou objednávkou změnil režim poplatků za dopravní cestu. Společný železniční prostor by přinesl úsporu několika milionů korun za rok," sdělil ředitel organizace Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje Jaroslav Tomík.

Objednávka vlaků z Polska by též vyjadřovala zájem polské strany, aby Češi do budoucna provozovali vlaky na trati z Jeseníku přes Glucholazy do Krnova. Olomoucký kraj přitom o provozování vlaků na této lince zájem má.

„Bez přispění polské strany objednávkou z vnitrozemí, revitalizací trati i zřízením zastávky blíže k centru Glucholaz bude obtížné prokazovat dlouhodobě smysluplné využití takového druhu spojení," doplnil Jaroslav Tomík.

I pokud by Poláci spoje ze svého vnitrozemí do Glucholaz nezavedli, náklady na provoz spěšných vlaků mezi Jeseníkem a Krnovem patrně klesnou. Místo dosavadních motorových vlaků mají na koleje od půli prosince vyrazit jednotky Regionova. Ty jsou výrazně lehčí, díky čemuž se sníží i poplatky za používání kolejí na českém území.