VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jízdné v Olomouci od října podraží

OLOMOUC - Změny v tramvajové dopravě čekají Olomoučany a návštěvníky města poté, co skončí prázdniny. Od prvního září přestanou jezdit tramvaje na lince číslo pět.

20.7.2007
SDÍLEJ:

Foto:

Z Pavloviček do Neředína se tak již nikdo nedostane bez přestupu. O měsíc později navíc podraží i jízdné na deset korun.

Z tramvají zmizí 1. září po znovuotevření opravených ulic Denisova a Pekařská písmeno X. „Zároveň se posílí tramvajový provoz v pracovních dnech a sníží interval při přestupu,“ řekl náměstek primátora Svatopluk Ščudlík (ČSSD). Posílení provozu bude v praxi vypadat tak, že vozy ze zrušené linky číslo pět se spojí do „dvojčat“ s tramvajemi na lince číslo čtyři. Ščudlík si od tohoto kroku slibuje větší přepravní kapacitu. „Tramvaje nebudou jezdit přeplněné,“ prohlásil.

Pavel Zatloukal z Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) jej doplnil: „Najede se tím denně o dvě stě šedesát vozokilometrů více. Práci pětky převezmou linky číslo sedm a čtyři.“ Jak dodal, z Pavloviček začne navíc ve stejné době jezdit i pravidelná autobusová linka Bariéra s číslem 41.
Naposledy DPMO zrušil před jedenácti lety linku číslo 3. V té době zmizela točna u tržnice a byla otevřena nová trať na třídě Kosmonautů. „Ty linky nepřestanou existovat, jen se prostě nevyužívají. Zůstanou jakoby schované,“ tvrdil Ščudlík.

Zrušení pětky lidi z Pavloviček nepřekvapilo. „Jezdila jen zřídka, pouze v pracovní dny a jen do šesti večer. Ke všemu snad jen jednou za hodinu. Pětky se člověk na zastávce skoro nedočkal. Asi k tomu všechno směřovalo,“ reagoval na zprávu třicátník David Pospíšil. Náměstek primátora Jiří Martinák (ODS) dodal, že proti zrušení nic nenamítala ani komise místní části.

Dopravní podnik včera také oficiálně potvrdil, že od 1. října hodlá zvýšit cenu běžné jízdenky o dvě koruny. Navýší se i cena časových, tedy měsíčních nebo čtvrtletních jízdenek o dvacet, respektive čtyřicet korun.

„Nutí nás k tomu zvýšení cen energií,“ argumentoval náměstek Ščudlík. Předpokládá, že se díky zvýšení jízdného na desetikorunu vybere ročně na tržbách o tři až čtyři miliony korun více než dosud.

Ředitel dopravního podniku Vladimír Menšík před časem k chystanému zdražení ale prohlásil: „Doufám, že nový tarif nebude platit dlouho. Zdražuje všechno. V jiných městech je jízdné vyšší a olomoučtí cestující přece nejsou sociální případy.“ Na nízkou cenu jízdného v Olomouci upozornil i Ščudlík. „Díky tomu máme ale stále větší počet přepravených lidí,“ uvedl náměstek.

Radnice doplácí na provoz DPMO ročně 160 milionů korun. Naposledy došlo v Olomouci ke zvýšení jízdného z šesti na osm korun v roce 2005. Vloni převezl DPMO necelých šedesát milionů cestujících.

20.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Derby pro Zábřeh, s Dubickem uspěl na penalty
24

Derby Zábřehu s Dubickem rozhodly penalty, výhru slaví Sulko

ilustrační foto

Vzhůru na lampionové průvody, strašidla či koncert kapely Dymytry

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

Šumperk přišel o Smrže, navíc skončila jeho domácí série neporazitelnosti

Domácí série neporazitelnosti šumperských fotbalistů se zastavila na čísle třináct. V nedělním utkání divize byl nad jejich síly suverénní Tišnov, který si na severu Moravy připsal již jedenáctou výhru v řadě.

Nepropásněte! Výsledky voleb ve vaší obci, názory, podrobnosti

Emocemi a překvapeními nabitý volební víkend přinesl spoustu zajímavých změn, výsledků a reakcí. Tištěný pondělní Deník jich bude plný.  

Toto jsou vaši noví poslanci z Olomouckého kraje

Podívejte se, kteří poslanci budou po volbách v parlamentu zastupovat Olomoucký kraj.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT