Mobilní terminály, které používají průvodčí, by měly spolupracovat se všemi typy nejpoužívanějších platebních karet.

Nemělo by přitom záležet na tom, zda cestující používá nejmodernější bezkontaktní kartu, nebo musí zařízení číst údaje z čipu, případně magnetického proužku.

Výhodou testovaných terminálů je také možnost pracovat v režimu off-line, kdy je možné hradit kartou částky až do sumy 990 korun bez potřeby komunikovat s bankou.

„Vzhledem k tomu, že průměrná cena jízdenky placená ve vlaku se pohybuje kolem sto dvaceti korun, umožní tyto terminály odbavení většiny zákazníků i v místech, kde není dostatečné pokrytí mobilním signálem pro on-line komunikaci s bankou," sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Dopravce chce během testovacího provozu získat zkušenosti s možností hradit jízdenky platební kartou přímo v konkrétním spoji.

Pokud se to osvědčí, měla by se tato nabídka stát běžnou realitou.

„Zaměřujeme se mimo jiné na rychlost odbavení i kvalitu komunikace mezi mobilním zařízením ve vlaku a bankou. V případě úspěšného testování by mohla být možnost platit kartou ve vybrané síti vlaků zavedena v příštích letech," doplnil Petr Šťáhlavský.

Platebními kartami je v současnosti možné hradit u Českých drah objednávky ve více než dvou stech padesáti železničních stanicích, ale také na e-shopu, kde je navíc jako bonus místenka zdarma.

Ročně tak zákazníci Českých drah nakoupí bez hotovosti jízdní doklady za přibližně dvě miliardy korun.