Nejlépe si zatím vede jedenáctka Holba Šerák, která je vlajkovou lodí hanušovického pivovaru. Její roční produkce přesahuje 180 tisíc hektolitrů ročně a tvoří tak téměř polovinu celkového výstavu. Na zvýšení prodeje se velkou měrou podepsalo i letošní teplé léto. Jen během tří letních měsíců konzumenti vypili 64 tisíce hektolitrů Šeráku. Podle vyjádření výkonného ředitele pivovaru Vladimíra Zíky by jeho odbyt letos mohl dosáhnout rekordu. V létě se zvýšila také poptávka po kvasnicovém pivu, které obohatilo sortiment stejně jako vícestupňový Šerák Speciál. To ale není běžné produkce a vaří se pouze při výjimečných příležitostech.

Zatímco sudové pivo se prodává přibližně stejně, výrazně se zvyšuje poptávka po pivu v lahvích. „Stále více lidí konzumuje pivo doma, což souvisí s měnícím se životním stylem,“ vysvětlil Zíka. Milovníci zlatavého moku, kteří dávají přednost čepovanému pivu, si jej teď mohou ve své oblíbené hospůdce vychutnat v nově tvarovaných sklenicích. Jedná se o ucelenou kolekci zahrnující sklenice, džbánky a poháry s půllitrovým nebo třetinovým rozměrem.

„Tvary a provedení jednotlivých typů odpovídají novým designovým trendům s důrazem na praktičnost, a tedy snadnou manipulaci. Na první pohled zaujmou jednoduchým tvarem s čistými liniemi bez nápadných vlisů, které umožňují dokonalé a ničím nerušené zviditelnění načepovaného piva,“ vysvětlila mluvčí pivovaru Holba Hana Matulová.

Přínosem nového skla je nejen jeho design, ale i praktičnost a zřetelná identifikace značky. Podle vyjádření vedení pivovaru mění Holba sklo po více než pěti letech.