Stávající spoj, který končil ve Spišské Nové Vsi, se tak prodlouží až na východ Slovenska. „Spoje mezi Prahou, Žilinou a východem Slovenska patří dlouhodobě mezi naše nejobsazenější vlaky. Cestující chceme potěšit nejen službami, ale i cenou," sdělil ředitel společnosti pro Evropu Peter Koehler.

Naproti tomu Leo Express od 1. února zruší první ranní spoj z Bohumína do Prahy, který odjížděl ze Zábřehu po půl šesté a do Prahy přijížděl před půl osmou. V opačném směru pak nepojede vlak s odjezdem ze Zábřehu v osm hodin ráno do Bohumína.

„Tyto spoje byly dlouhodobě málo obsazené," vysvětlila mluvčí společnosti Petra Valentová.

Další spoj z Prahy do Karviné, jenž odjíždí ze Zábřehu v deset hodin dopoledne, nebude jezdit v úterý, stejně jako vlak v opačném směru do Prahy s odjezdem ze Zábřehu v půl třetí odpoledne.

Naopak spoj v půl dvanácté dopoledne, jenž jezdil dosud jen v pracovní dny, pojede nově denně a bude vyjíždět už z Košic, zatímco dosud začínal v Bohumíně. Nahradí tak předchozí spoj o dvě hodiny dříve, který nebude jezdit ze Spišské Nové Vsi, ale jen z Karviné.

Venku ze ztráty

Leo Express, který je nejmladším ze tří konkurentů na trati z Prahy přes střední Moravu na Ostravsko a Slovensko, se během prosince poprvé vymanil ze ztráty.

„Příjmy z provozu vlakových jednotek a návazných autobusů převýšily nejen samotné přímé provozní náklady, ale také náklady na odpisy a úroky z bankovních úvěrů. Po celý rok 2015 jsme dosahovali růstu tržeb za jízdenky kolem pětatřiceti až čtyřiceti procent," pochlubil se Peter Koehler.

Podle jeho slov k lepšímu výsledku pomohlo mimo jiné i nově zavedené zastavování vlaků v Zábřehu spolu s prodloužením spojů na východ Slovenska. Do nově zavedených zastávek Zábřeh na Moravě, Kolín a Prešov společnost v prosinci přepravila přes sto tisíc pasažérů.

Růst počtu cestujících hlásí i druhý soukromý dopravce na trase – RegioJet. Od poloviny prosince do poloviny února přepravil přibližně o pětinu lidí více než ve stejném období loňského roku.

„Rosteme zejména díky vyšší kapacitě našich spojů na trase z Prahy přes Ostravsko do Košic, novým trasám na Zlínsko a nočním spojům z Prahy do Košic," řekl Radim Jančura, majitel holdingu Student Agency, pod nějž RegioJet patří.