Nespokojení lidé se mohou obrátit na dispečerský telefon, což také pilně činí.

„Řešíme velké množství připomínek a podnětů, jen málo jich zatím bylo oprávněných. Z devadesáti procent se stížnosti týkaly chodníků zařazených do čtvrté kategorie, kde se úklid sněhu provádí jen příležitostně,“ vysvětlil Jiří Navrátil z firmy Suez.

Technický servis pracuje podle zadání Podniků města Šumperka.

„Pokud mají Podniky města Šumperka na zimní údržbu určitý rozpočet, nezajistíme, aby byly všechny chodníky hned suché,“ uvedl předseda představenstva PMŠ Tomáš Spurný.

Všechny Šumperké ulice mají přidělené priority, ty nejfrekventovanější se čistí první v pořadí, na ty nejméně využívané třeba nedojde vůbec.

„Sníh se dříve odvážel častěji, kvůli hromadám se zužují chodníky, bariéry jsou i na přechodech,“ řekl zastupitel František Merta.

Také řada lidí považuje úklid města za nedostatečný.

„Některé chodníky v okrajových částech města nejsou od začátku zimy odhrnuté vůbec, chodí se tak hodně špatně a ještě hůř jsou na tom maminky s kočárky,“ řekl Milan Neumann.

Info na webu

Okresním městem vede celkem sto kilometrů komunikací a sto šedesát kilometrů chodníků.

Informaci o zimní údržbě najdou lidé na webových stránkách města.

Zobrazit je tak možné pořadí úklidu jednotlivých ulic i dobu, za kterou by měly být vyčištěné.

Přímo z aplikace lze také odeslat e-mail s dotazy či připomínkami.

Lidé se ale také mohou obrace na nepřetržitou dispečerskou službu, která funguje ve dnech nepříznivého zimního počasí.

Všechny podněty, jež budou na telefonním čísle 604 920 123 nahlášeny, musí odpovědný pracovník zaznamenat do dispečerské knihy s poznámkou o způsobu řešení.