„Ještě jsem ani všechno nestačil oblepit čísly a už sem začali proudit lidé. Hlavně o auta bude nejspíš boj. Jsou všechna pojízdná, v dobrém stavu, mají technickou kontrolu, i když jsou čtyřicet let stará,“ řekl Jiří Adamec, který bude při dražbě fungovat jako licitátor.

Většinu vozidel a další techniku, která je uskladněná ve skladě Na Lužích, město „zdědilo“ po zaniklém okresním úřadu.

Věci měly sloužit v případě živelných pohrom či mimořádných událostí, jako byly například povodně v roce 1997.

Nejraději bych koupil všechno

„Já bych tak nejraději koupil všechno, ale co s tím? Auta jsou udržovaná, je vidět, že moc nejezdila. Jenže ten provoz je hodně drahý, berou osmadvacet litrů nafty na sto kilometrů a i plno dalších směsí se do toho musí lít,“ usmál se starší muž, který stejně jako ostatní zájemci vozidla důkladně obhlížel.

Vyvolávací cena skříňové pragovky činí patnáct tisíc korun, u vozu téže značky se sklápěcí vanou je to o tři tisíce víc.

Terénní nákladní vůz Praga V3S, zvaný také ventra, vétřieska či vejtřaska, se začal vyrábět v roce 1953 a byl určen zejména pro armádu. Patřil k nejlepším nákladním terénním autům své doby a naše armáda ho využívala více než půl století. Poslední kusy vyjely z bratislavské fabriky v 90. letech minulého století. Je to nejdéle vyráběný československý náklaďák.

„Jízda je to sice hodně nepohodlná, auto je navíc hodně hlučné, řadí se s meziplynem. Ale je to hodně spolehlivý vůz, navíc při závadě stačí kladívko a dá se opravit na koleně,“ konstatoval Jiří Adamec.

K mání půlka věcí

Sklad civilní ochrany radnice nerozprodává celý, řadu potřebných věcí si nechává.

„Do dražby jde zhruba polovina materiálu, který je už zastaralý. Například mobilní elektrocentrála je dnes už nepoužitelná, nebylo by možné ji použít na provoz výpočetní techniky,“ zmínil tajemník městského úřadu Petr Holub.

Ještě před několika lety město zřejmě jako jediné v zemi vlastnilo také speciální vyprošťovací tank. Mnohatunový kolos věnovalo Muzeu silnic ve Vikýřovicích.