Práce mají začít v roce 2019, což je oproti původním plánům o dva roky později.

„Jsme z toho překvapeni a mrzí nás to,“ komentoval odklad starosta Starého Města Jiří Kamp.

Problém nastal kvůli rozšíření cesty o necelý metr v úseku mezi Starým Městem a odbočkou na Stříbrnice.

„Silnice je tu úzká a nevyhovuje zvýšenému provozu nákladních automobilů. Zatím nedošlo ke shodě se všemi majiteli pozemků, aby je kraji odprodali,“ objasnil Jiří Kamp.

Rekonstrukce se bude týkat úseku od Hanušovic přes Staré Město po odbočku na Stříbrnice.

Stavbaři budou pracovat i na polské straně, konkrétně na osmi kilometrech cesty ze Stronie Śląskie k hraničnímu přechodu na Kladském sedle.

„Modernizovaná vozovka dovolí větší zátěž, takže po ní bez problémů projedou i autobusy. To je z hlediska podpory cestovního ruchu zásadní novinka,“ sdělil náměstek hejtmana Olomouckého kraje Jiří Zemánek.

V současnosti mohou přes hranici jezdit pouze auta do hmotnosti 3,5 tuny.

Poláci už začali

Na polské straně již práce začaly, na české stavbaři pracují na dvou mostech.

Oprava toho pod staroměstským náměstím se však o půl roku protáhne.

„Bohužel jsme se dozvěděli, že se termín dokončení prodlužuje do 30. června příštího roku,“ informoval starosta Kamp.

Modernizaci cesty podpořila v červnu Evropská unie, o měsíc později potvrdil podporu také stát. Kraj tak ze svého rozpočtu zaplatí jen deset milionů korun z celkem stotřicetimilionové investice.

Se stavbou mají cestáři začít v dubnu 2019, tentýž rok na podzim bude hotovo.

Ve Starém Městě a okolí žijí necelé dvě tisícovky obyvatel.

Oblast stále častěji vyhledávají turisté, kteří míří na Králický Sněžník, do Rychlebských hor nebo do zdejších zimních středisek.