První světlomety opustily mohelnickou výrobu v roce 1994. Jednalo se o světla pro automobil Škoda Felicia. Vybaven byl žárovkou H4, měl skleněné krycí sklo a skládal se z patnácti součástek.

Dnešní světlomety mají součástek tři sta a jejich výroba je mnohem složitější.

Spojením společnosti Hella s mezinárodní společností Faurencia v předloňském roce vznikl koncern Forvia jako sedmý největší dodavatel automobilového průmyslu na světě.

Mohelnický závod Hella navštívily v sobotu 9. června tisíce lidí.
Mohelnická Hella ukázala, jak vyrábí světlomety. Dorazily tisíce lidí

Mohelnický závod je s ohledem na počet zaměstnanců v rámci celé skupiny Hella největší. Výrobky z Mohelnice se nacházejí ve většině vozidel předních světových značek.

„V současné době není Hella v Mohelnici pouze výrobním závodem, ale také technickým centrem se širokým spektrem specialistů a odborníků věnujících se vývoji světelné techniky pro automobilový průmysl. Společně s výrobou, technickým centrem a potřebnými podpůrnými odděleními v naší společnosti pracuje více než 3300 zaměstnanců,“ řekl Petr Novotný, generální ředitel společnosti Hella v ČR.

Sortiment výrobků společnosti Hella je široký – od světlometů a zadních skupinových svítilen přes elektroniku pro automobilový průmysl.

Logistické centrum firmy Forvia Hella v Mohelnici.
Mohelnice má novou dominantu: velkokapacitní sklad

„Důraz v současnosti klademe především na vývoj funkcí a technologií budoucnosti, které zákazníkům přinášejí nejen užitek, ale i zážitek – například světelné asistenční systémy řidiče a styling,“ vysvětlil generální ředitel Novotný.

Důležitou součástí společnosti je i mohelnická divize vývoje a výroby vlastních automatizovaných linek a strojních zařízení, která špičkovou techniku pro výrobu světel dodává kromě vlastní továrny i do poboček Hellapo celé Evropě.

Vizualizace nového logistického centra
Mohelnický výrobce světelné techniky Forvia Hella staví nové logistické centrum

Hella je největším zaměstnavatelem na Šumpersku a jedním z největších v Olomouckém kraji. Kromě domovské základny má svoje pobočky také v Olomouci, Lošticích a Ostravě.

Společnost úzce spolupracuje se středními technickými a průmyslovými školami v regionu i vysokými školami, kde učí její zaměstnanci a má zde některé semináře a předměty zaměřené přímo na osvětlovací automobilovou techniku a související obory.