Hledá dodavatele na rekonstrukci autobusového nádraží, kterou radnice připravuje déle než rok a stát bude desátky milionů korun.

Začátek prací se předpokládá začátkem příštího roku a vše by mělo být hotové v srpnu.

Kromě modernizace zastaralého dopravního terminálu se počítá také s vybudováním podzemních garáží, které pojmou kolem šesti desítek aut. To částečně vyřeší nedostatek parkovacích míst v centru.

Původně měla modernizace autobusového terminálu začít už letos na jaře. Výběrové řízení na zhotovitele ale město muselo zrušit kvůli nezajištěnému financování i nejasnostem v technické dokumentaci.

„Cena projektu se po přepracování výrazně snížila. Vzhledem k tomu, že v podzemních garážích se bude platit parkovné, můžeme uplatnit odpočet DPH, což je výrazná částka,“ vysvětlil mohelnický starosta Pavel Kuba.

Předpokládaný rozpočet celého projektu činí kolem šedesáti milionů korun, výsledná cena ale vzejde až ze samotné soutěže.

Velkou část nákladů pokraje dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury, kterou má již město přislíbenou.

Bez čekárny a toalet

Stav mohelnického autobusového nádraží je dlouhodobě neutěšený.

Zastávky nejsou zastřešené, a před nepříznivým počasím se lidé nemohou schovat ani do čekárny, která už je řadu let zavřená. Chybějí zde toalety.

Projekt počítá se stavbou nové provozní budovy, ve které cestující najdou důstojné zázemí. Lokalitu bude v budoucnu střežit kamera.

Podzemní parkoviště bude zabezpečené, aby se do něj nestahovali vandalové a bezdomovci.