Na město, v jehož katastrálním území se většina trasy nachází, připadá osmdesát procent nákladů. Mírov bude hradit zbytek. Novou cestu by mohli využívat lidé, kteří dojíždějí do zaměstnání v mírovské věznici. Dohodu o spolupráci na tomto společném projektu už odsouhlasila obě zastupitelstva.

Plánovaná cyklostezka bude měřit zhruba pět kilometrů a ústit bude přímo v centru Mírova. Město Mohelnice se nyní bude ucházet o dotaci, pokud ji získá, stavební práce by začaly už příští rok.

Další v pořadí je cesta pro cyklisty z Mohelnice do Úsova, projekt je zatím ve fázi počátečních příprav a zřejmě bude kvůli několika přemostěním náročný. Třetím záměrem mohelnické radnice je vybudování smíšené stezky pro cyklisty a chodce, která povede do okrajových místních částí Újezdu a Líšnice. Větší bezpečnost tak přinese svedení nemotorové dopravy z vytížené silnice druhé třídy, kde projede více než pět set vozidel za den.