Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mohelnická Hella bude potřebovat nové lidi do vývoje

Mohelnice - Až sto nových zaměstnanců nabere v nejbližších třech letech vývojové centrum mohelnické společnosti Hella Autotechnik, která vyrábí světlomety a zadní lampy pro automobily. Automobilky chrlí čím dál víc modelů, s nimi narůstá i počet variant světlometů a jejich složitost.

19.9.2012 2
SDÍLEJ:

Závod Hella Mohelnice vyrábí světlomety a zadní lampy pro automobily.Foto: DENÍK/Stanislava Rybičková

„Potřebujeme do vývoje víc lidí, abychom mohli vyhovět požadavkům zákazníků. Snažíme se soustředit vývoj do Mohelnice, ale daří se to jen částečně. Ne každý je ochoten přesunout se do malého města, i když nabízíme po dva roky příspěvek na bydlení nebo na dojíždění. Nabíráme tak odborníky třeba až ze Slovenska" řekl vedoucí konstrukce Jiří Kubíček.

Jednou z dalších cest je otevírání konstrukčních kanceláří v blízkosti vysokých škol, i když decentralizace vývoje je náročná na výměnu informací. V Ostravě funguje taková kancelář s třiceti techniky už druhý rok, od 1. října otevře Hella další ve Zlíně.

„Potřebujeme pro vývoj vysokoškoláky v oborech elektrotechnika, strojírenství a optika. Také ve vlastní výrobě porostou nároky na odbornost. Vzroste potřeba středoškolsky vzdělaných elektrotechniků, kteří budou umět obsluhovat automatické roboty," řekl Jiří Kubíček.

Mohelnická Hella je součástí světového koncernu, který působí v třiceti zemích. V Mohelnici má tři samostatné závody - výrobní, vývojový a správní centrum pro východní a střední Evropu.

Výrobní závod Hella Autotechnik Nova má dnes 1500 zaměstnanců a v posledním obchodním roce prodal čtyři a půl milionu světlometů. Jeho hlavním zákazníkem je Volkswagen, který odebírá přes šedesát procent produkce. Dalšími odběrateli jsou zejména Škoda, Ford, Audi, BMW a Seat.

Vývojové centrum má dnes přes tři sta zaměstnanců a  vyvíjí  produkty i pro sesterské závody, převážně pro Slovensko a Mexiko.

Nejnovějším produktem centra jsou nové typy světlometů s VarioLED moduly, které se budou do roka montovat například do vozů Audi, BMW a Mercedes. Zatím jsou ve stádiu prototypu. Patří už do kategorie takzvaných inteligentních světel, která využívají informace z kamery zabudované ve voze. Řidič tak už nemusí přepínat mezi dálkovými a potkávacími světly, systémy regulují osvětlení automaticky podle dopravní situace.

„V této LED technologii, k níž vývoj dospěl od svíček přes halogenové žárovky a výbojkové lampy, je budoucnost. Mimo jiné mají takové světlomety třikrát větší světelný tok než halogen a zároveň menší spotřebu energie. Barva světla se navíc blíží světlu dennímu," uvedl vedoucí světelné laboratoře Helly Martin Kutáč.

Autor: Stanislava Rybičková

19.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Prvňáčci. Ilustrační foto

Nepropásněte! Prvňáčci z 5. ZŠ Vrchlického v Šumperku

Jeseník - Dolní Benešov 0:3
6

Jeseník zase doma nedal gól a prohrál s Dolním Benešovem

Jeden řidič se lekl, druhý otáčel, oba havarovali

K nehodě, která se stala v pondělí 16. října v Bohdíkově, vyjížděli policisté. Havaroval třicetiletý řidič Hondy Civic.

Motorkář se u Skřítku srazil s volvem, pro spolujezdkyni letěl vrtulník

FOTO z MÍSTA / Pětadvacetiletý motorkář havaroval v neděli 15. října po poledni v úseku mezi mezi Skřítkem a obcí Klepáčov.

Odborníci z nemocnice poradí, jak jíst zdravě a chutně

Jezte zdravě a přijďte se poradit do šumperské nemocnice Šumperk, vzkazují její odborníci. Ve středu 18. října, se nemocnice připojí k Světovému dni výživy. Veřejnosti v prostorách své lékárny nabídne od 14 do 16.30 hodin bezplatná vyšetření i poradenství ohledně správné a zdravé životosprávy.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení