Ředitelství silnic a dálnic plánuje opravu mostů vedoucích nad Lesnickou a Postřelmovskou ulicí. Pod druhým jmenovaným vede i železniční trať na Šumperk a Jeseník. Na mostech je prorezlé zábradlí, odlupují se z nich kousky betonu a už laickým pohledem je zřejmé, že potřebují zásadní opravu.

„Předmětem opravy je kompletní výměna mostního svršku – spřažená deska nosníků, izolace nosné konstrukce, dilatační závěry, asfaltobetonové vrstvy, římsy, zábradelní svodidla, sanace nosné konstrukce. Termín opravy zatím nelze stanovit a odhad nákladů je mezi čtyřiceti až padesáti miliony korun,“ sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Podle posledního sčítání dopravy úsekem projede denně přes dvanáct tisíc motorových vozidel. Otázkou je, kam takové množství vozidel během prací přesměrovat.

Ilustrační foto
V regionu opraví kilometry silnic i dálniční mosty. Kam stavbaři zamíří?

Objížďka přec centrum? Kolaps

Podle jednoho z návrhů měla být doprava ve směru na Šumperk před mosty převedena na provizorní panelovou komunikaci a poté vyvedena ulicemi Lesnická a Postřelmovská ven z města. Opačným směrem však měla auta jezdit přes centrum města: ulicí Postřelmovskou a poté buď ulicí ČSA nebo Třešňová a Na Křtaltě.

Objížďka přes centrum by dopravu v Zábřehu zablokovala. Nejen kvůli náporu tisíců aut, ale i kvůli železničním přejezdům v ulicích ČSA a Třešňová.

„Vlaky by musely jezdit pomaleji, protože se nad nimi bude rekonstruovat most. Už dnes je v ulici ČSA se závorami problém. Když víme, že by se zpomalila rychlost vlaků a víme, kde jsou čidla, která spustí závory, tvrdíme, že po většinu času by byly závory dole. Městem by nebylo možné projet,“ řekl starosta Zábřehu František John.

Ulice Průchodní v Jeseníku.
Nevzhledná ulice v centru Jeseníku změní svou podobu, k chodcům bude vstřícnější

Hledání nejvhodnější varianty

Problém by nevznikl jen pro běžné motoristy, ale i pro řidiče záchranek, hasičů či linkovou autobusovou dopravu. Představitelé města proto navrhli opravu mostů po etapách tak, aby po nich byla doprava zachována v jednom pruhu i v době stavebních prací. „Vidíme to jako jedinou možnou variantu,“ dodal starosta John.

Podle ŘSD není oprava mostů po etapách a jejich průjezdnost v jednom směru reálná. „Vedla by k velmi náročnému technickému řešení, které by ani tak nezaručovalo kvalitní opravu s adekvátní životností,“ uvedla mluvčí Nina Ledvinová.

ŘSD po jednání v minulém týdnu uznalo, že vedení objížděk centrem města není reálné.

„Věříme, že se najde možnost vedení objízdných tras mimo město Zábřeh, byť to ponese některá technická opatření spočívající například v posílení únosností mostů na objízdné trase, případně opravy objízdných tras po stavbě a podobně,“ uzavřela Nina Ledvinová.