Nyní čeká na schválení dotace od Státního fondu dopravní infrastruktury.

„Každou chvíli čekáme, zda nám fond dotaci přizná,“ sdělil zábřežský starosta František John.

Stavba si vyžádá náklady kolem třinácti milionů korun. Pokud by radnice stavěla jen za své peníze, mohla by projekt poupravit a náklady srazit o něco níže. Současné zpracování dokumentace totiž musí striktně splňovat podmínky pro získání dotačních financí.

Řidiči nechávají auta, kde se jen dá

Parkovací systém v prostoru terminálu v současnosti nabízí sto třicet parkovacích míst. Je to už ale málo. V běžný pracovní den ze zábřežského terminálu odjede přes tři stovky vlakových a autobusových spojů.

Řidiči, kteří v Zábřehu přestupují na veřejnou dopravu, nechávají tak auta, kde se jen dá. Využívají především místní komunikaci za benzínkou v Olomoucké ulici.

Parkoviště u nedalekého hypermarketu, kde dříve také řidiči běžně stávali, je již určené jen pro zákazníky. Ti tam auto tam mohou nechat hodinu a půl, za každou další platí dvacetikorunu.

Zábřeh je významný železniční uzel, který využívá spousta lidí k dojíždění do zaměstnání či škol. Současné vlakové a autobusové nádraží i prostor před ním získal svou podobu v roce 2007. Tehdy se postavila nová hala i podchod k vlakovým nástupištím. Před odbavovací budovou sice zároveň přibyla nová parkoviště, během jedenácti let se ale také hodně zvýšil dopravní ruch.

Kdy by mohla stavba nového parkoviště začít?Více čtěte exkluzivně v tištěném Deníku..
Co se stane, pokud město nezíská dotaci?
Jak policie nakládá se špatně parkujícími řidiči dnes?
To se dozvíte tištěném vydání Šumperského a jesenického deníku v pátek 6. dubna.