V nejvyšším patře budovy v Bezručově ulici se střídají dvě stovky operátorů. Dovolá se sem každý zákazník ČEZ Distribuce, který chce nahlásit výpadek elektřiny, potřebuje zaplombovat rozvaděč nebo zaizolovat vedení na fasádě svého domu. Ivona Novohradská za směnu odbaví okolo tří desítek hovorů a obdobný počet e-mailů a dalších požadavků. Pokud ovšem nenastanou prudké bouřky nebo vánice.

„Při větších poruchách odbavujeme hovor za hovorem. Při nedávných bouřkách na Náchodsku a Trutnovsku bylo ve frontě neustále třicet, čtyřicet lidí. Osobně jsem v ten pátek končila směnu se sto dvaceti vyřízenými hovory,“ popisuje svou práci devětadvacetiletá žena.

V call centru pracuje téměř čtyři roky a za tu dobu dokáže odhadnout, z které částí země člověk volá. Podle způsobu mluvy pozná zákazníky z Ostravska. Lidé z okolí Prahy zase bývají netrpěliví. Během několikahodinové poruchy volají i několikrát a ptají se, kdy už bude závada odstraněna. Jinde mívají obyvatelé opačnou náturu.

„Při předchozí kalamitě na Moravě mi volal zákazník, kterému nešla elektřina skoro dva dny. Ptal se, kdy odhadujeme spuštění. Když jsem mu řekla, že na opravě pracujeme, ale odhad nám technici nesdělili, jen se ze sluchátka zezadu ozvalo: No tak si otevřeme další flašu,“ popisuje jeden z humorných telefonátů operátorka.

Na svém kontě má i méně příjemné zážitky. Třeba, když jí zákazník se zoufalstvím v hlase sdělil, že se asi zastřelí. Jejím kolegům zase opakovaně volal člověk s erotickými požadavky.

„Volal převážně v noci na nepřetržitý provoz. Nejspíš si nás spletl s nějakou placenou linkou. Vedení nás na to upozornilo a doporučilo nám způsob, jak hovor decentně ukončit,“ popsala operátorka s tím, že tento člověk už volat přestal.
Vyřešit se podařilo i problém zoufalého zákazníka.

„Týkalo se to nějakých faktur. Řešila jsem to na více odděleních několik dní, ale povedlo se. Pán mi poděkoval a přežil,“ uzavřela Ivona Novohradská.