„Jeden kamion zůstal viset na Bludovském kopci, další tři na Skřítku, ale podařilo se podsypat, takže vozy pokračovaly v jízdě. Nyní jsou silnice prvních tříd převážně mokré s rozbředlou vrstvou sněhu, ostatní vozovky ještě ošetřujeme inertním posypem,“ sdělil ve středu 5. ledna odpoledne dispečer šumperských silničářů Ludvík Kapusta.

Silničáři vyrazili se zásobami soli již v úterý večer, kdy začal padat mrznoucí déšť, který kolem páté hodiny ráno přešel v husté sněžení.

Problémy pak nastaly v ranních hodinách například na hlavním tahu vedoucím Úsovem, kde bylo těžko sjízdné stoupání v Zámecké ulici.

„V tomto úseku máme čidla i kameru, takže stav vozovky sledujeme. Potíže se podařilo velmi brzy odstranit,“ informoval dispečer cestmistrovství Zvole Ivan Petko.

Kamion také zablokoval silnici mezi Bušínem a Štíty.

„Silnice byla průjezdná pouze v jednom pruhu, dopravu řídila policejní hlídka. Během dopoledne jsme neměli nahlášenou žádnou dopravní nehodu,“ řekl mluvčí šumperské policie Miloslav Svatoň.

Problémy nezaznamenaly ani autobusy, ranní spoje výrazně opožděné nebyly.

„Řidiči jsou se mnou ve spojení, zatím nikdo nehlásil, že by se na místo nedostal. Některé linky se zpozdily maximálně o patnáct minut,“ konstatoval dispečer společnosti Veolia Transport Pavel Šefl.

Jesenicko je zcela bez problémů

Vytrvalé sněžení opět prověřilo zkušenost motoristů a připravenost silničářů na Jesenicku. Příval sněhu ale není nijak dramatický, a tak stroje stačí udržovat všechny komunikace bez problémů sjízdné.

„Když to padá, tak se jezdí zle, ale nestěžuji si. Cesty jsou solidně udržované,“ řekla pošťačka Marie Zapletalová, které denně se zásilkami najezdí hodně kilometrů a dostat se musí i do odlehlých míst.

Silničáři mají od úterka v terénu veškerou techniku i od soukromníků nasmlouvané stroje.

„Na silnicích první třídy je kaše, na komunikacích druhé a třetí třídy je uježděná vrstva sněhu. Cesty postupně plužíme a sypeme,“ řekl šéf jesenického cestmistrovství Dušan Robotka.

Silničáři nemají na Jesenicku hlášené žádné problémy. Dokonce i nejkomplikovanější úseky, které se tradičně stávají pastí pro kamiony, jsou volné. Kamiony ve středu neblokovaly ani Červenohorské a Ramzovské sedlo, cestu na Modrou, kopec Na Pomezí ani Rejvíz.

Hana Kubová a Danuše Krčová