„Tato mašinka stála poslední dva roky v České Třebové, byla určena k odprodeji. 23. listopadu jsme ji převezli do Šumperku,“ konstatoval strojvedoucí a člen klubu Moravská pohraniční Luděk Hajzler, který sedmdesátitunový stroj pro Šumperk získal.

Lokomotiva v minulosti sloužila na místních výkonech.

„Stejný typ lokomotiv sloužil v Šumperku i Hanušovicích. Jezdila na posunu, vozila manipulační vlaky v okolí Šumperka.

Zajížděla i do Starého Města. Lidé ji tu znají. Byli jsme rádi, že se podařila získat právě ona,“ dodal.

Stroj má menší závady na elektroinstalaci, chybí mu i některé kovové díly. Parta železničářských nadšenců chce lokomotivu přes zimu opravit do stavu odpovídajícího 80. letům minulého století. Poté by se měla objevovat na akcích, které po republice pořádá Depo historických vozidel se sídlem v Lužné u Rakovníka, nebo na místních historických jízdách.

Lokomotivy řady 721 vyráběl v letech 1962 až 1972 podnik ČKD Praha. Brány závodu opustily bezmála tři stovky kusů. Určeny byly k posunu nebo tažení lehčích nákladních vlaků. Za roky služby si získaly pověst téměř nezničitelných strojů.

V šumperském depu se nachází další dva historické motoráky známé pod přezdívkami Věžák a Hurvínek. Patří Národnímu technickému muzeu a občas vozí cestující při nostalgických jízdách.