Nový asfaltový koberec dostala také silnice vedoucí mezi stromořadím od trati k hlavní silnici mezi Zvolí a Vlachovým.

„Rok jsme museli jezdit do Mohelnice oklikou přes Zvoli, což bylo nepříjemné. Na druhé straně ale byl v Lukavici větší klid. Kamiony mířící od Uničova do Mohelnice už zase projíždějí celou naší obcí. Z Uničova nemohou jet přímo, protože před Mohelnicí by neprojely pod železničním mostem,“ vysvětlil starosta Lukavice Václav Navrátil (nez.).

Součástí obnovy trati mezi Zábřehem a Červenkou je pět nových nadjezdů a všechny už jsou v provozu. Staré nadjezdy nevyhovovaly přísným technickým normám pro rychlost vlaků do 160 kilometrů v hodině. Dnes jezdí rychlostí 110 až 120 kilometrů a v místech, kde se zrovna pracuje, musejí zpomalit až na padesátku.

Podél trati mezi Červenkou a Zábřehem vyroste i tři a půl kilometru protihlukových stěn.

Obnova celého úseku dlouhého 24,4 kilometrů si vyžádá čtyři a půl miliardy korun, z toho tři čtvrtiny hradí Evropská unie.

Stavba Červenka – Zábřeh začala v září 2005 a je poslední z pěti staveb na třetím železničním koridoru mezi Přerovem a Českou Třebovou. Práce na celém úseku skončí 31. října.