Většina prací na jesenickém nádraží je již hotova. Během přestavby za bezmála čtvrt miliardy korun získala stanice nové sdělovací a zabezpečovací zařízení. Dělníci rovněž zbourali některé nepotřebné budovy.

Zcela jinak vypadá i kolejiště, v němž přibyla dvě bezbariérová nástupiště. Na tom druhém ale chybí jakýkoli přístřešek, pod nímž by se cestující mohli schovat před deštěm nebo sněhem.

„Je s podivem, že při tak velké akci na takovou věc nikdo nemyslel. Na peron mohli dát alespoň prosklenou budku. Ty jsou třeba i v Bludově, kde nasedá mnohem méně cestujících," míní cestující František Mráček.

Budou vlaštovky jako v Olomouci

Starosta Jeseníku o problematice jednal na ředitelství Správy železniční dopravní cesty. Ze schůzky vyplynulo, že přístřešek pro cestující na nástupišti přibude.

„Přístřešek bude dlouhý přibližně sedm metrů. Jedná se o typ takzvané vlaštovky, který je například v Olomouci," uvedl ředitel Stavební správy východ Správy železniční dopravní cesty Miroslav Bocák.

Parametry tohoto přístřešku s dvěma rameny jsou podle jeho slov dané mimo jiné i tím, aby strojvedoucí viděl na odjezdová návěstidla.

Do znovuobnovení plného provozu na trati, které je naplánováno na říjen, však konstrukce na nástupišti nevyroste.

„Jen výběrové řízení a podpis smlouvy zabere dva a půl měsíce. Pokud vše dobře půjde, tak se přístřešek objeví koncem letošního roku," uzavřel Miroslav Bocák.