Diskuse se rozpoutala zvláště poté, kdy na zmíněném ostrůvku 3. května nezávisle na sobě havarovala dvě auta.

„Ten ostrůvek je špatně umístěn. Měl být víc vlevo ve směru jízdy ke Kauflandu. Problém je totiž v tom, že řidič jede ve svém pruhu a najednou je v prostřed silnice ostrůvek. A jak tu píší i jiní řidiči, tak i já ho málem trefil,“ vyjádřil názor v internetové diskusi pod článkem o nehodách čtenář Petr.

Podle šumperského místostarosty Marka Zapletala je vybudovaní nových nástupních ostrůvků součástí projektu, který řeší rekonstrukci zastávek městské hromadné dopravy. Již loni ale byly postaveny také v rekonstruované ulici Jiřího z Poděbrad nebo při výjezdu na Temenici.

„Stavbu ostrůvků ukládají technické normy. Stavba ale zatím není kompletní, řidiče bude s předstihem upozorňovat vodorovné dopravní značení,“ řekl Zapletal.

Vedoucí šumperského dopravního inspektorátu Pavel Havlena se domnívá, že řidiči, kteří dodržují předepsanou rychlost, mohou úsek na Lidické ulici bezpečně projet i když dopravní značení zatím chybí. V místě je od 7 do 16 hodin povolena třicetikilometrová rychlost, mimo tuto dobu řidiči mohou projíždět padesátkou.

„Místo jsme po nehodách kontrolovali, problém nevidím, pokud ovšem někdo nejede osmdesátkou. Ostrůvek je sice umístěný na horizontu, ale řidiče bude navádět vodorovné dopravní značení, místo je i nasvíceno. Podobné bezpečnostní prvky jsou celosvětový trend, mají přispět ke zklidnění dopravy v centrech měst.. Jedná se také o psychologický moment, kdy řidiči musejí nejen zpomalit, ale také častěji měnit směr jízdy. Jsou tak daleko ostražitější, než když jedou po přímém a širokém úseku vozovky,“ vysvětlil Havlena.

Článek s diskusí o ostrůvcích v Šumperku najdete ZDE