Poslední obětí se zde stal v pondělí brzy ráno osmatřicetiletý řidič osobního auta.

Ze zatím nezjištěných příčin přejel do protisměru, kde se čelně střetl s nákladním autem. Zahynul na místě.

Loni v dubnu zde po střetu s dodávkou zemřela řidička osobního auta a její spolujezdec, další tři lidé utrpěli lehká zranění.

Žena vyjížděla z města směrem na Olomouc a nedala přednost dodávce přijíždějící od Šumperku.

Přestože se zdá, že jde o přehledný úsek, rizik zde na řidiče číhá hned několik.

Křižovatka je nebezpečná kvůli tomu, že je na čtyřpruhové komunikaci.

Při vyjíždění z města směrem na Olomouc tak musejí řidiči překonat velkou vzdálenost. Auta na hlavní silnici přitom jezdí dost rychle.

Rozjetí z dálnice nedodržují devadesátku

„Ta křižovatka je podle mě velmi nebezpečná. Při vyjíždění z města nebo při odbočování od Zábřehu se těžko odhaduje, jak rychle auta od Olomouce jedou, protože mnozí jsou ještě rozjetí z dálnice a nedodržují devadesátku," podělil se o své zkušenosti řidič Ivo Tříska ze Šumperku, který jezdí do Mohelnice služebně několikrát do týdne.

On sám se prý snaží nebezpečné křižovatce vyhýbat.

„Když jedu od Zábřehu do města, raději to vezmu přes most, při vyjíždění z Mohelnice na Olomouc používám nájezd směrem na Loštice. Raději si trochu zajedu, než bych riskoval život. Osobně si myslím, že by pomohlo rozšíření na čtyři pruhy až za křižovatkou," dodal motorista.

Možnosti, jak problémový úsek vyřešit, teď budou hledat odborníci z dopravní policie.

„Po každé dopravní nehodě s tragickými následky se v daném místě provádí takzvaná bezpečnostní inspekce místa nehody. Tak tomu bude i v tomto případě. Závěry, jaké by mohly být z výsledků bezpečnostní inspekce vyvozeny, je zatím předčasné předjímat," řekla policejní mluvčí Marie Šafářová.

Mezi pěti nejrizikovějšími v ČR

Dopravně bezpečnostní projekt Allianz Automapa, v němž odborníci sestavují žebříček nebezpečných lokalit, kde by si řidiči měli dávat obzvlášť pozor, letos na jaře tento úsek zařadil dokonce mezi pět nejrizikovějších v celé České republice.

Do mapy se dostanou úseky, kde se během jednoho roku staly minimálně dvě nehody se smrtelným nebo těžkým zraněním.

Na okraji Mohelnici loni zemřeli dva lidé, jeden se zranil těžce a osm lehce.

„Pro určení pořadí nebezpečných lokalit je rozhodující několik kritérií. Nejdůležitější je počet nehod a jejich závažnost vzhledem k počtu zraněných či usmrcených osob," přiblížil hodnocení kritických úseků Roman Ventura z Allianz nadačního fondu.

Řešení? Dálnice

Řešení by přinesla výstavba dálnice D35 z Mohelnice směrem na Moravskou Třebovou.

Pak se bude od Olomouce na Zábřeh jezdit přes novou mimoúrovňovou křižovatku, která vyroste u Křemačova. Na ni se napojí i rychlostní silnice od Šumperku.

Výstavba dálnice je ale zatím v nedohlednu. Nyní znovu běží proces posuzování vlivu na životní prostředí, čímž se příprava stavby vrátila prakticky na začátek.