Při nehodě nebyl nikdo zraněn, doprava se cestujícím v dalších spojích zkomplikovala. Podke předbědběžného šetření je škoda odhadována na miliony korun.

„Trať mezi Olomoucí a Prahou je zablokována. Stojí všechny vlaky včetně pendolina,“ řekl krátce po kolizi Zdeněk Neusar z České drážní inspekce. Při nehodě byl poškozen také rychlík R 108, který jel od Mohelnice v protisměru.

Nákladní vlak mířil z Děčína do Horní Lidče. „Vozy vykolejily přibližně sedm set metrů před stanicí Lukavice na Moravě, odkud vlak pokračoval v jízdě až do stanice, kde se roztrhl na dvě části,“ sdělil předběžné výsledky vyšetřování Neusar.

Video vlaku - ZDE

I když je podle vyšetřovatelů na stanovení příčiny nehody dosud brzy, podle dosavadních závěrů Drážní inspekce se mohlo jednat o technickou závadu na železničním svršku. Vyloučena ovšem není ani technická závada na některém z vykolejených vo­zů.

Nehoda si vyžádala téměř dvouhodinové přerušení provozu po obou kolejích hlavní trati z Prahy do Olomouce, o velkém štěstí ale může hovořit strojvedoucí lokomotivy protijedoucího vla­ku.

„Po druhé traťové koleji jel v protisměru vlak EuroCity. Strojvedoucí rychlíku stačil před vykolejeným vlakem zabrzdit, rozbilo se pouze okno na lokomotivě. Zatím nevíme od jakého předmětu,“ řekl mluvčí Českých drah radek Joklík.

Havárie přerušila provoz na obou kolejích. Železničáři již plánovali odklon dalších spojů. Nakonec se provoz na jedné z kolejí se ale podařilo obnovit přibližně v jednu hodinu odpoledne.

„Předpokládaná výše škody na vozech i železničním svršku se pohybuje v řádech milionů korun,“ dodal Zdeněk Neusar.

Naposledy na Šumpersku vykolejil motorový osobní vlak loni v létě ve stanici Bludov. Kolizi, která se rovněž obešla bez zranění, zapříčinil spadlý strom přes koleje. Škoda se tehdy vyšplhala do statisíců korun.