Popojíždění po náměstí Osvobození a stání ve věčně ucpané křižovatce u bývalé pošty se vyhnou všichni řidiči, kteří pojedou od nádraží či od Šumperka do firem v areálu bývalé Hedvy, na Výsluní, na krytý bazén, do Nemile, Hněvkova, Lupěného či na Bozeňov. Náměstím dnes projede denně kolem deseti tisíc aut, po otevření průtahu by jich mohlo být asi o dva tisíce méně.

„Nalajnovat vodorovné značení stihla firma těsně před tím, než začalo sněžit, podařilo se to jen taktak. Bez značení by nebylo možné zkušební provoz spustit. Kontrola celého díla a odstranění případných chyb bude možné až na jaře," uvedl vedoucí odboru rozvoje na zábřežské radnici Václav Doležal.

Spojnici dlouhou 160 metrů lemuje na straně k panelákům chodník a pět metrů vysoká protihluková stěna z hliníkových panelů a skla.

Stavba, která je dopravní prioritou města, začala o prázdninách, její příprava se ale táhne už od roku 2005. Brzdilo ji nejprve složité vyjednávání kolem výkupu pozemků, později chyběly potřebné finance.

Původní rozpočet počítal s více než patnácti miliony, výběrové řízení srazilo cenu na necelých deset milionů korun.