Přihlásila se totiž jediná firma, která požadovala příliš vysokou cenu. Navíc se ukázalo, že je nutné upravit parametry projektu. Původně bylo totiž plánované zatížení na sto padesát tun, stačí ale daleko méně. Nejtěžší letouny, které v Šumperku přistávají, váží přes šest tun.

„Předpokládáme, že do druhého kola soutěže se přihlásí více firem a cena bude nižší. Peníze v rozpočtu vyčleněné jsou a přesunou se na příští rok. Práce by mohly začít na jaře,“ sdělil tajemník městského úřadu Petr Holub.

Ilustrační fotografie.
Město strážníkům přidá na výplatě. A stále hledá nové

Speciální rohože

Novou přistávací dráhu budou tvořit speciální plastové zatravňovací rohože, které pokryjí plochu zhruba patnáct krát sedm set metrů.

„Podobné dráhy už u nás některá letiště mají, jsou mnohem bezpečnější a také bude provoz méně hlučný, což se týká především lidí v Novém Malíně. Letadla dříve naberou výšku. Díky pevnému povrchu bude také letiště v provozu častěji, než dosud,“ řekl Jan Vlček z šumperského aeroklubu.

Obyvatelé Nového Malína si totiž často stěžují, že letadla rámusí příliš nízko nad obytnými domy, problém to bývá především o víkendech.

Současný terén letiště není navíc v optimálním stavu, problém nastává pokud je půda půda rozmočená a rozměklá.

Před čtyřmi lety zde dokonce při startu havarovalo letadlo. Pilot tehdy najel do brázdy hlíny a letounu se urvalo kolo. Jeden člověk se při kolizi lehce poranil, hmotné škody byly značné.

Místostarosta Jan Přichystal a zaměstnankyně infocentra Radka Jílková a Miroslava Kouřilová přebírají ocenění
Šumperk má nejlepší infocentrum v kraji

Problémoví bobři

Občas problémy představují také chránění bobři, kteří se v drobném toku u dolní části letiště zabydleli. Před časem si hlodavci vytvořili mohutnou hráz, a voda se na plochu vylila. Bobrům se tak podařilo letiště vyřadit z provozu.

„Od té doby naštěstí už podobný problém nenastal, bobrů už je zde nyní méně,“ zmínil Jan Vlček.

Pozemky na letišti jsou majetkem města a o vylepšení povrchu zastupitelé rozhodli už před několika lety. Tehdy se na investici dohodli s firmou, která na letišti montovala ultralighty a na oplátku se zavázala vytvořit nová pracovní místa. Předpokládané náklady na novou dráhu se pohybují kolem tří milionů korun, ale konečná cena teprve vzejde ze soutěže na dodavatele. 

Šumperský hotel Sport. Ilustrační foto
Hotel Sport se prodávat nebude, investor odstoupil