Tam jezdí už od roku 1981 jednosedačková lanovka, na níž jízda trvá skoro čtrnáct minut. S dvousedačkou by se komfort lyžařů a turistů podstatně zvětšil.

„V minulém týdnu jsme dostali rozhodnutí Správy Chráněné krajinné oblasti Jeseníky. Nedala nám souhlas a doporučila nám, abychom prostřednictvím ministerstva životního prostředí požádali vládu o výjimku ze zákona,“ uvedla Karla Kubíčková z firmy Bonera.

Záměr totiž narazil na překážku v podobě zákona o ochraně přírody a krajiny. Ten zakazuje umisťovat v první zóně chráněné krajinné oblasti nové stavby. A horní úsek lanovky v první zóně leží.

„Se zvýšením kapacity se nahoru na Šerák dostane víc lidí, případný dopad na přírodu je třeba posoudit. Záměr není vyloučený, ale je nutné připravit podklady a požádat o výjimku,“ uvedl vedoucí Správy CHKO Jeseníky Jan Halfar.

Neočekává, že by posouzení trvalo několik let, jako tomu bylo v případě chaty Jiřího na Šeráku. „Rozhodnutí by mohlo padnout i do dvou měsíců,“ řekl Halfar.

Na dolním úseku z Ramzové na Čerňavu je dvousedačková lanovka teď v létě ještě v provozu, ale v nové zimní sezoně už jezdit nebude. Plně ji nahradí nově vybudovaná čtyřsedačková lanovka po pravé straně sjezdovky. Firma Bonera do ní investovala třicet milionů korun. V provozu byla už poslední měsíc letošní zimy. Má přepravní kapacitu 2400 osob a doba jízdy nahoru trvá jen necelých pět minut proti téměř devíti minutám na dvousedačce.

Lyžařům přináší také větší komfort. Nástupní stanice je blízko parkoviště v Ramzové a navíc se ve stanicích sedačka odpojí od lana a výrazně zpomalí, takže vystupování je mnohem pohodlnější než u běžné lanovky.

V současné době se ve stanicích nové dráhy dokončují terénní úpravy a pokračuje budování provozního zázemí.